Tre ting, I kan gøre for at lette virksomhedens arbejdsprocesser

Profilbillede
dato

Det er en konstant opgave at forbedre arbejdsprocesserne i virksomhederne, fordi det har betydning for produktiviteten og videre på det endelige overskud. Jo hurtigere arbejdet kan gøres uden at gå på kompromis med kvaliteten, jo bedre. Men der er også en masse administration og kontorarbejde, der skal udføres som virksomhed, der ofte bremser det arbejde, der faktisk genererer overskuddet, så det er oplagt for enhver virksomhed at arbejde på at ltte disse opgaver først.

Telefonpasning sikrer, at kunderne altid kan få fat på jer

Kundekontakt er forudsætningen for, at der er arbejde at lave, så det er afgærende, at kunderne altid bliver modtaget, når de ringer ind til virksomheden. Her vil telefonpasning være et godt redskab til at sikre dette, for hvis man ikke er en stor virksomhed, og alle ansatte er optaget af andre opgaver, kan det potentielt føre til en tabt kunde og dermed tabt arbejdsfortjeneste. Med professionel telefonpasning vil der altid være nogen til at tage imod kunderne, og de kan få grundlæggende hjælp eller blive viderestillet til den ansatte, der bedst kan hjælpe. Telefonpasningsservices arbejder nemlig ud fra den præmis, at passeren skal kende jeres virksomhed, som var det deres egen, og de vil arbejde på at yde den kundeservice, som I ønsker at give til jeres kunder.

Fælles online kalendre, så I kan se, hvem der er tilgængelig

Når man skal optimere arbejdet, er det også vigtigt at vide, hvad man selv skal lave af opgaver, men også, hvad de andre eventuelt laver. Ved at bruge en online platform til at registrere arbejde, fritid og organisere møder, vil alle kunne se,hvem der er til rådighed, og hvornår de kan træffes. Koordinering er vigtigt til effektivt samarbejde. Med telefonpasning kan man sågar få arrangeret, at telefonpasserne også opdaterer og organiserer kalendrene, så man ikke selv skal bruge tid på at planlægge, arrangere og organisere.

Bogføringssystemer kan automatisere fakturering og lønninger

En sidste ting, der gør arbejdet mere effektivt, er et automatisk bogføringssystem. Det kan bruges til at udfærdige fakturarer til kunderne og til at betale regninger fra leverandører, såvel som holde styr på arbejdstimer og lønninger til de ansatte. På den måde kan meget af bogholderiet køres automatisk, så der er ikke behov for at bruge lige så lang tid på at gøre det manuelt. Ofte vvil sådan en omlægning også føre til færre fejl i bogholderiet, hvilket kan spare virksomheden for en masse penge. Dette betyder, at der bliver mere tid til at udføre andre arbejdsopgaver, der genererer mere værdi for virksomheden.

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Redaktionen