Vil du arbejde med projektfacilitering og analyser på udlændingeområdet?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at udvikle løsninger, der skaber gennemsigtighed – og giver et struktureret overblik over Hjemrejsestyrelsens aktiviteter, ressourcer og opgaver? Brænder du for at løse problematikker og facilitere løsningen, der gør organisationen klogere på dens drift og udviklingspotentialer? Så læs med her.

Velkommen til dit nye team

Du kommer til at være en del af Hjemrejsestyrelsens kontor for økonomi og data. Vi er en stabsfunktion, der beskæftiger os med opgaver af tværgående karakter. Vi beskæftiger os med ledelsesinformation, produktionsdata, statistik, data og analyser på udlændingeområdet. Vi arbejder også med styrelsens budget og budgetopfølgningsopgaver, målstyring, regnskab og indkøb.

Vi er i gang med en ambitiøs udvikling af opgaveporteføljen bl.a. med det formål at sikre, at vi får mest effekt for pengene. Vi genbesøger således vores registreringsrammer, registreringspraksis, vores nøgletal, vores indkøbspraksis mv. samtidig med, at vi sideløbende arbejder på at udvikle relevant ledelsesinformation, endnu bedre økonomistyring og skarpe processer.

Dine arbejdsopgaver

Vi tilbyder en stilling, hvor dine kerneopgaver bliver at være et koblingspunkt mellem vores forretningsområder og Økonomikontorets arbejde med data og økonomi.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være, at:

  • indgå i en faciliterende rolle ved tværgående projekter, hvor du skal sikre de gængse krav til projekter, skarpe mål, inddragelse, kommunikation mv. Relationsdannelse er her en vigtig kompetence.
  • bistå i den daglige drift med opgaver relateret til fx budgettet, analyser af data eller lignende.
Du vil have til opgave at være en lyttende, reflekterende sparringspartner, der samtidig formår at udfordre med afsæt i de fakta, som fx analyserne genererer. Som styrelse er vi oprettet for ca. 3 år siden, hvilket vil præge jobbet i forhold til, at du skal være med til at sætte retning for udviklingen af opgaverne. Du skal derfor være opsøgende og nysgerrig ift. både selv at finde svar og at finde svar i samarbejde med andre.

Om dig

Du har en relevant akademisk uddannelse. Vi forventer, at du har erfaringer med at drive og facilitere projekter, store som små. Det er vigtigt for os, at du:

  • er struktureret og har mod til at kaste dig ud i et nyt komplekst område, hvor du skal bidrage til struktur og overblik
  • er glad for at arbejde med tal - om det er fagdata eller økonomidata
  • er initiativrig og vedholdende og følger opgaven til dørs
  • er ansvarsbevidst og bevarer overblikket samtidig med, at du har fokus på detaljen
  • evner at skabe gode samarbejdsrelationer på tværs af organisationen og med eksterne parter
  • har godt humør og bidrager med en god stemning og kultur på arbejdspladsen.
Det er vigtigt, at du er nysgerrig og nyder både at indgå i samarbejder med kolleger og at løse selvstændige opgaver samt at give og modtage faglig sparring.

Vi kan tilbyde dig

Som vores nye medarbejder til Økonomikontoret vil du få ti engagerede kolleger med forskellige erfaringer, uddannelser, perspektiver og opgaver. Vi har en uformel og afslappet omgangstone, men vi er samtidig ambitiøse i forhold til styrelsens økonomistyring og håndtering af data.

Vi er fortsat ved at etablere os både på det faglige og sociale niveau, hvor vi gerne vil kendetegnes ved en høj faglighed, at vi sammen løfter i flok, og at vi har et godt socialt fællesskab, hvor vi kan have det sjovt sammen.

Vi tilbyder en bred samarbejdsflade inden for styrelsen, men vi tilbyder også et samarbejde på tværs af ministerområdet med departementet og øvrige styrelser. Du får god mulighed for kompetenceudvikling både ift. at blive klogere på vores faglige opgave og på at udvikle en række fag- og økonomiområder mv.

Vi har fokus på at vores medarbejdere trives, og vi kan tilbyde dig fleksible arbejdstider, mulighed for hjemmearbejde og massageordning.

Nysgerrig?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Irene Witthøft på tlf. 30 65 77 80 eller chefkonsulent Michael Nøhr Issa på tlf. 30 65 78 83.

Søg stillingen

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis mv. senest søndag den 17. marts 2024.

Vi holder samtaler onsdag den 20. marts 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du ansættes som fuldmægtig efter overenskomst for akademikere i staten. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej 2, 3460 Birkerød.

Stillingen er en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.

Politiets Efterretningstjeneste vil gennemføre et sikkerhedstjek af din person, så vi i Udlændinge- og Integrationsministeriet kan vurdere, om du er egnet til at varetage stillingen. Du skal løbende kunne bestå et sikkerhedstjek under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej , 3460 Birkerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6006412

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet