BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Så har du nu muligheden for at blive vores nye kollega i 3. Hjemrejsekontor! Vi tilbyder dig en bred vifte af selvstændige såvel som tværgående opgaver inden for udlændingeområdet, en stejl læringskurve og et stærk socialt fællesskab, hvor der er plads til alle.
Din nye arbejdsplads
Hjemrejsestyrelsen arbejder med hjemsendelse af udlændinge, der ikke har lovligt ophold i landet. Det er et spændende og udfordrende område, som indeholder alt fra sagsbehandling, rådgivning, identifikation, repatriering, projektarbejde, tværgående samarbejde til internationalt samarbejde.
Du bliver en del af 3. Hjemrejsekontor, som er organiseret i tre teams; to udsendelsesteam og SIS- og Kontrolteamet. De to udsendelsesteam varetager opgaver i relation til udsendelser af EU-borgere og tredjelandsstatsborgere, der skal udsendes til andre EU/EØS-lande. SIS- og Kontrolteamet indberetter indrejseforbud i forskellige systemer, udveksler oplysninger med andre lande, udfører udrejsekontrol, og er i gang med at implementere en række nye fælleseuropæiske it-systemer, som skal styrke kontrollen med tredjelandsstatsborgers indrejse og ophold i Schengenområdet.
Du bliver en del af SIS- og Kontrolteamet, og kan derfor glæde dig til at arbejde sammen med 10 engagerede og fagligt stærke kollegaer, der har forskellige uddannelsesbaggrunde, og som er gode til at inkludere hinanden og holde humøret oppe, selv når der er rigtig travlt.
Dine arbejdsopgaver
Du får mulighed for at prøve kræfter med selvstændige såvel som tværgående opgaver, og vil både skulle arbejde med vores nationale udlændingeret og de internationale regler på området. Dine arbejdsopgaver vil blive tilpasset efter din uddannelsesbaggrund, og kan bl.a. omfatte:
- at indberette tilbagesendelsesafgørelser og indrejseforbud i Schengeninformationssystemet (SIS) og i Kriminalregisteret (KR)
- at udveksle oplysninger med andre lande vedrørende udlændinge i udsendelsesposition
- at udføre systematisk udrejsekontrol på udlændinge, som har overskredet deres udrejsefrister, eventuelt med bistand fra politiet
- at behandle anmodninger om indsigt fra udlændinge, advokater med videre
- at træffe afgørelser om indrejseforbud på udlændinge, der ikke medvirker til deres udrejse, eller overskrider deres udrejsefrister
- at bidrage til implementeringen af de nye fælleseuropæiske it-systemer (ETIAS, EES og IO)
- at bidrage til udarbejdelse af indstillinger og høringssvar til for eksempel departementet
- at screene internationale sanktioner fra det Europæiske Råd og FN’s Sikkerhedsråd vedrørende udlændinge, der er genstand for rejserestriktioner, og dermed skal indberettes i Schengeninformationssystemet (SIS) og i Kriminalregisteret (KR)
Om dig
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. en kontoruddannelse i administration eller lignende, eller en akademisk uddannelse, gerne inden for det samfundsvidenskabelig område eller jura. Du må gerne være nyuddannet, men det er en fordel, hvis du har erfaring fra andre offentlige myndigheder som for eksempel på udlændingeområdet eller fra politiet.
Derudover forestiller vi os, at du:
- har interesse for udlændinge-, EU- og forvaltningsretten
- kan formidle problemstillinger kort og præcist i skrift og tale på dansk og engelsk
- har gode samarbejdsevner og kan arbejde på tværs af myndigheder, hvor du har en åben og positiv indstilling
- er effektiv, struktureret og trives med meget korte deadlines
- er nysgerrig, nytænkende og trives i et miljø, hvor der ikke er et facit
- kan tage vagter til klokken 18.00 ca. to om måneden
- har mod på at indgå i tværgående opgaver, herunder ledsagede udsendelser og håndtering af vagttelefonen (særskilt honorering)
Du vil blive taget godt imod af kontorets ca. 25 medarbejdere, som udgør en blanding af både kontorfunktionærer og akademikere. Det er vigtigt for os, at have et godt fagligt og socialt fællesskab, og vi hjælper hinanden på tværs af teams og opgaver. Vi værdsætter vores gode kollegaskab og bidrager alle til en arbejdskultur, som er kendetegnet ved fagligt engagement og socialt sammenhold.
Hjemrejsestyrelsen har generelt fokus på, at sikre gode rammer for trivsel og work-life balance ved bl.a. fleksible arbejdstider, mulighed for hjemmearbejde, massageordning og motionsrum.
Vi sørger for at udarbejde et oplæringsprogram til dig, så du føler dig klædt på til at varetage de forskellige opgaver, og som led i din onboarding vil du blive tilknyttet en mentor, så du altid har en sparringspartner at gå til.
Derudover vil din ansættelse ikke være begrænset til SIS- og kontrolteamet, og du vil derfor på sigt indgå i kontorets øvrige arbejdsopgaver.
Nysgerrig?
Hvis du vil vide mere om stillingen, du velkommen til at kontakte souschef Kirstine Korsager Christofidi på telefonnummer 30 65 76 93 eller på e-mail kkoc@hjemst.dk eller kontorchef Merethe Nord Philip på telefonnummer 30 65 77 64 eller på e-mail meph@hjemst.dk.
Søg jobbet
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis mv. senest onsdag den 15. maj 2024.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 21.
Løn- og ansættelsesvilkår
Afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund ansættes du enten efter overenskomst for akademikere i staten eller OAO-S-Fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej 2-4, 3460 Birkerød.
Stillingen er en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.
Du skal være sikkerhedsgodkendt til ”HEMMELIGT” for at arbejde i denne stilling, og kunne opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej , 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6039964