Trives du med komplekse opgaver, og vil du være med til at styrke Danmarks robusthed over for kriser og bidrage til, at vores kritiske infrastruktur er beskyttet og velfungerende? Så er du måske vores nye kollega til Beredskab og forsyningssikkerhed.
Velkommen til
I kontoret for Beredskab og forsyningssikkerhed arbejder vi med tre kerneområder, som har afgørende betydning for samfundets robusthed: Beredskabsplanlægning og krisestyring, forsyningssikkerhed samt kritisk infrastruktur og CER-direktivet. Kontoret består af ca. 23 medarbejdere.
Dette bliver din hverdag
Du bliver en del af teamet for kritisk infrastruktur og CER-direktivet, hvor vi har tre hovedopgaver:
- implementering af CER-direktivet, vejledning og tværministeriel koordination af tiltag og hændelser
- varetagelse af rollen som kompetent myndighed for den offentlige forvaltning i henhold til CER-direktivet herunder vejledning, hændelseshåndtering og intern koordinering
- at sætte rammerne for, hvordan vi beskytter og styrker kritiske infrastrukturer på tværs af sektorer.
Dine opgaver kan bl.a. være at:
- bidrage til vejledende tiltag, analyser og koordination ift. CER-direktivet på tværs af sektorer
- koordinere og deltage i SAMSIKs opgaveløsning ift. sektoren offentlig forvaltning
- støtte statslige myndigheder i deres efterlevelse af CER-direktivet
- kortlægge og analysere kritisk infrastruktur i Danmark samt vurdere sårbarheder og afhængigheder
- bidrage til samarbejder om beskyttelse af kritisk infrastruktur, screening under Investeringsscreeningsloven samt til løsning af projekt- og udviklingsopgaver.
Det leder vi efter
Du har en relevant akademisk baggrund og gerne flere års erfaring fra en politisk styret organisation som centraladministrationen, en styrelse eller lignende.
Derudover forventer vi, at du:
- har interesse for, og gerne erfaring med, implementering og efterfølgende anvendelse af EU-direktiver eller anden regulering
- kan arbejde struktureret og sikre fremdrift i komplekse processer
- har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner og har erfaring med f.eks. udarbejdelse af notater, vejledninger samt at udføre faglige oplæg og have dialog med eksterne parter
- har gode samarbejdsevner og kan indgå i dialog med mange forskellige interessenter, især hvor holdninger ligger langt fra hinanden
- kan arbejde selvstændigt, men også trives i teamarbejde og tværgående processer
- finder energi i at være i en ny styrelse og et team under opbygning hvor ”vi plejer at..” endnu ikke er en del af vores ordforråd og vi hjælper hinanden i stort og småt.
Det tilbyder vi dig
Vi tilbyder dig et job i en organisation i udvikling med dedikerede medarbejdere, der hver dag løfter en vigtig samfundsopgave. Vi har et godt arbejdsmiljø og en imødekommende kultur, hvor vi lægger vægt på, at trivsel og performance går hånd i hånd. Vi er samlet på tværs af fagområder og kulturer og er lige nu ved at bygge en ny stærk arbejdsplads op sammen. Fælles for os er, at vi brænder for vores arbejde og er klar til at hjælpe dig godt og sikkert i gang med dit nye job.
Om styrelsen
Fagområderne for beredskabsplanlægning, forsyningssikkerhed, kritisk infrastruktur, tele, cyber- og informationssikkerhed, national sikkerhedsmyndighed samt den Nationale Operative Stab (NOST) er blevet samlet i Styrelsen for Samfundssikkerhed. Styrelsen beskæftiger sig med rådgivning og kommunikation til myndigheder, virksomheder og borgere om forebyggelse og håndtering af de trusler, samfundet står overfor. Styrelsen for Samfundssikkerhed hører under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab og består af ca. 200 medarbejdere.
Løn og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som special- eller chefkonsulent afhængig af erfaring og kvalifikationer. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT og kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.
Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat hurtigst muligt.
Arbejdsstedet vil være Datavej 20, 3460 Birkerød. Vi sidder i lyse kontorer i vores nyrenoverede faciliteter i Birkerød. Vi har god kaffe, danskvand i hanerne, gratis parkeringspladser, kort afstand til S-toget, fine træningsfaciliteter og en god frokostordning. Herudover prioriterer vi vores sociale fællesskab højt.
Er du interesseret?
Send din ansøgning via knappen ’Søg stillingen’. Ansøgningen vedlægges CV, karakterudskrifter samt eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere.
Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest tirsdag d. 25. november 2025.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til kontorchef Christian Friis på telefon: 2160 2435 eller teamleder Maximilian Ritzl på telefon: 6135 6821.
Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.
Se mere information om Styrelsen for Samfundssikkerhed på www.samsik.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Styrelsen for Samfundssikkerhed, Birkerød, Datavej, 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5caf0fb1-7964-4db4-81c4-c205365dd9b0