Skarp og samarbejdsorienteret chefkonsulent søges til økonomiområdet i Sundhed og Forebyggelse, Rudersdal Kommune.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du medvirke til god økonomistyring i et ambitiøst velfærdsområde? Savner du nye udfordringer i en organisation, der samtidig vægter god balance mellem arbejde og fritid? Og kan du bidrage til at levere moderne forretningsunderstøttelse i en udfordrende tid, hvor der kaldes på stærkere og mere effektfuld økonomistyring? Så skal du søge stillingen hos os.

Vi søger en chefkonsulent på 37 timer ugentligt, som kan indgå i stabens regnskab, analyse og økonomiteam på seks konsulenter, der understøtter forebyggelses-, sundheds- og ældreområdet. Jobbet er alsidigt og stiller krav til forretningsforståelse, økonomistyring og lysten til at lykkes sammen med andre. Som chefkonsulent i et af de store velfærdsområder bliver du også en vigtig brik i den tværgående styring på både budget- og regnskabssiden. Du skal derfor også kunne bidrage til løsningen af nogle af de større, tværgående opgaver i forbindelse med budgetprocessen.

Om jobbet
Du skal primært understøtte økonomistyring for vores tre kerneområder indenfor forebyggelse, sundhed og ældrepleje, hvor du som chefkonsulent får en alsidig rolle og god mulighed for at varetage et fagligt ansvar. Du skal fungere som økonomisk sparringspartner for ledere, chefer og nøglemedarbejdere samt controller på løbende indmeldinger til de økonomiske processer. Samtidig skal du yde konsulentbistand fx til forbedring af økonomistyring, implementering af organisatoriske ændringer i økonomistyringen og analyser af aktivitets- og udgiftsudviklingen. Dertil forventer vi, at du vil bidrage til at understøtte en tæt dialog og et godt samarbejde med øvrige kollegaer i Sundhed og Forebyggelse samt koncernøkonomi.

Et blik ind på hvad dine opgaver fx kan være:

  • Udvikle og følge op på budgetmateriale og budgetmodeller herunder komplekse økonomiske beregninger
  • Bygge bro mellem økonomi og regnskab herunder forestå økonomisystemers opbygning
  • Udarbejde prognose for køb af ydelser, som anvendes i områdets løbende budgetopfølgning
  • Afholde månedlige budgetopfølgningsmøder med leder og chefer
  • Deltage i udvikling af ledelsesinformation på området
  • Holde overblik over den økonomiske udvikling og historik på området
  • Udarbejde takster til mellemkommunal afregning
  • Understøtte forretning og styring herunder være bindeleddet mellem den tværgående styring og øvrige sektorbehov
  • Udarbejde notater, indstillinger og slides til direktion og politisk niveau
  • Fungere som sparringspartner for ledere, chefer og nøglemedarbejdere i hjemmeplejen, plejecentre, midlertidige pladser m.m.
  • Bidrage til udviklingsprojekter samt udbudsprocesser

Din profil
Vi forventer, at du med din faglighed er med til at sikre høj kvalitet i økonomistyringen og forudsætter, at du er analytisk skarp, talstærk og god til at formidle det. Du arbejder selvstændigt, men formår samtidig at bygge tværgående relationer med kollegaer i hele kommunen. Du trives med mange varierende opgaver – store som små - og er god til at se nye løsninger og muligheder for at forbedre arbejdsgange.
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse – fx cand.polit., cand.oecon, cand.scient.pol., cand.scient.adm. Du må gerne have erfaring med kommunal økonomistyring fra forebyggelses-, sundheds- og ældreområdet. Vi bruger OPUS som økonomisystem i kommunen og det vil være en fordel, hvis du har kendskab til OPUS eller lignende økonomisystemer.

Vi lægger også vægt på, at du:

  • Er imødekommende, hjælpsom og nysgerrig
  • Har gode samarbejdsevner på tværs af forskellige fagligheder og god til at inddrage relevante kollegaer i din opgaveløsning
  • Formår at se potentialer i andre, således alle i temaet udvikler sig løbende
  • Er struktureret og systematisk
  • Er god til at skabe overblik men også omhyggelig i forhold til detaljerne
  • Har interesse for, hvordan økonomistyring og data kan være med til at styrke og udvikle kerneforretningen

Derfor skal du vælge os
Sundhed og Forebyggelse er en organisation i rivende udvikling, hvor udvikling af økonomistyring er en meget vigtig del af dagsordenen. Aktuelt har vi stort fokus på udvikling af gode styringsmodeller, der indebærer analyse af og viden om områdets aktivitet. Stillingen giver dig derfor god mulighed for at arbejde med de styringsmæssige tendenser og udfordringer, der kendetegner velfærdsområdet i disse år.
Din hverdag vil være afvekslende, og du vil have stor indflydelse på eget arbejde med mulighed for at præge opgaverne. Derudover vil der være gode muligheder for løbende kompetenceudvikling og for hjemmearbejde.
Din arbejdsplads vil være i Birkerød Administrationscenter, ca. 20 - 40 min kørsel i bil fra København og direkte genbo til s-togstationen linje A. Vi er mange kollegaer, som deltager årligt til kommunens sommerfest og julefrokost.
Hvis du vil vide mere
Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte stabschef Tanja Thor Møller på tlf. 72 68 33 23, tamol@rudersdal.dk

Ansøgning
Send din ansøgning senest den 17. oktober 2023.
1. runde samtaler afvikles mandag d. 23. oktober og en evt 2. runde fredag d. 27. oktober.
Går du videre til en evt. 2. samtale skal du afsætte tid til at foretage en personlighedstest tirsdag d. 24. okbtober og en tilbagemelding onsdag d. 25. oktober af ca. en times varighed.
Ved en evt. 2. samtale vil der til samtalen være forberedelse og fremlæggelse af en case.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentlig og er placeret i Staben i Sundhed og Forebyggelse.
Tiltrædelse senest pr. 1. december 2023.
Løn forhandles efter gældende overenskomst i henhold til dine kvalifikationer og erfaringer.

Om os
I Sundhed og Forebyggelse bevilger vi indsatser og driver tilbud inden for sundheds-, forebyggelses- og ældreområdet. Det omfatter eksempelvis kommunens tilbud i forhold til hjemmepleje, rehabilitering, genoptræning, hjælpemidler og forebyggelse. Staben er vi ca. 25 medarbejdere, der understøtter centrene med en række drifts- og udviklingsopgaver, herunder bl.a. kvalitetsarbejde, udviklingsprojekter, kommunikation, økonomistyring, regnskab, kapacitetsplanlægning og digitalisering.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5916279

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet