Sikre økonomisk grundlag for borgere - Bliv en del af vores dedikerede team

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre et økonomisk grundlag for borgere udenfor arbejdsmarkedet i Rudersdal Kommune? Så er du måske vores nye kollega.

Om jobbet

Du bliver en del af ydelsesteamet, som udbetaler forsørgelsesydelser til vores kontanthjælpsmodtagere. Vi arbejder målrettet på at sørge for borgernes økonomiske grundlag, så de har ro til at koncentrere sig om at komme godt videre uanset deres livssituation.

Dine primære opgaver vil være:

  • Behandling af ansøgninger om forsørgelsesydelser såsom kontanthjælp, uddannelseshjælp, overgangsydelse, brøkpension m.m.
  • Løbende opfølgning, udbetaling og sagsbehandling i forhold til disse ydelser
  • Behandling af ansøgninger om enkeltydelser (LAS §§81-85, dog ikke §§82 og 82a)
  • Behandling af ansøgninger om særlig støtte og repatriering
  • Rådgivning og vejledning af borgere og samarbejdspartnere ved telefoniske eller personlige henvendelser

Vi tror på, at opgaverne løses bedst, når vi bringer vores forskellige fagligheder i spil. Det er vores mål, at alle i teamet kan løse alle opgaver indenfor teamets område. Du bliver en del af et team med dygtige og erfarne kolleger, som gerne vil dele viden med hinanden.

Din profil

Du er fagligt velfunderet og optaget af at hjælpe og byde ind i teamet med din faglighed. Du tager medansvar og har fokus på borgerne bliver behandlet værdigt og lige indenfor lovens rammer. Du forstår, at din indsats for at sikre rettidig og korrekt udbetaling har afgørende betydning for borgeren.

Vi lægger vægt på, at

  • Du har erfaring med udbetaling af kontanthjælpsydelser og/eller enkeltydelser fra en anden kommune
  • Du har god fornemmelse for at håndtere borgere fra alle samfundslag og i forskellige livssituationer
  • Du trives med både borgerkontakt, kompleks sagsbehandling og andre administrative opgaver
  • Du har let ved at kommunikere og fortolke lovgivningen på en forståelig måde både skriftligt og mundtligt
  • Du er struktureret og målrettet i din tilgang til arbejdet
  • Du har flair for IT og er hurtig til at lære nye systemer at kende
  • Du smitter med dit gode humør og bidrager til at højne arbejdsglæden og bygge relationer
  • Du lader dig ikke begrænse af ”plejer”, men er åben for nye måder at gøre tingene på

Udover erfaring fra en kommune ser vi gerne, at du har relevant uddannelse (fx kontoruddannet i offentlig administration, kommunom, administrationsøkonom eller andet).

Derfor skal du vælge os

I Rudersdal Kommune ønsker vi at skabe en arbejdsplads med fleksible rammer, så vi kan løse vores vigtige og meningsfulde kerneopgave. Vi værner om at skabe et godt og rart arbejdsmiljø for og med hinanden og til gavn for vores borgere. Du vil opleve, at vi prioriterer medarbejderinddragelse højt.

Vi har et tæt samarbejde med vores kolleger i bl.a. Jobcentret og Social Myndighed og selvfølgelig borgerne. Vi arbejder ud fra en værdi om, at vi har et stærkt borgerblik i hele opgaveløsningen.

  • Vi tilbyder gode muligheder for fleksible rammer med mulighed for at arbejde hjemme, så du kan få arbejdsliv og privatliv til at hænge sammen
  • Vi har en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse under hensyntagen til opgaver, borgere og kolleger
  • Vi lægger vægt på at møde borgerne i øjenhøjde. Det er en del af vores faglighed at være nysgerrige på, hvordan borgerne oplever mødet med os, så vi hele tiden kan blive bedre
  • Vi tilbyder gode muligheder for at dygtiggøre sig via kurser og efteruddannelse – både individuelt, i teamet og for hele området
  • Vi tilbyder et godt og fagligt udviklende samarbejde med kommunens andre fagområder og samarbejdspartnere
  • Vi udnytter digitale værktøjer for at lette arbejdsgangen

Vi synes, der skal være plads til smil og latter og ikke mindst vores forskelligheder. Vi hjælpes ad med tværgående opgaver og prioriterer socialt samvær både i teamet og med resten af vores område.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer pr. uge. Vi forventer, du kan starte den 15. august 2024 eller hurtigst muligt derefter. Lønnen forhandles efter gældende overenskomst.

Om os

I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER

Borger- og Erhvervsservice omfatter Rudersdal Kommunes Jobcenter, Ydelsescenter, Folkeregister, Kontrol, Pas og Kørekort, Kontaktcenter og Erhvervsservice. I alt er der 100 ansatte i området. Vi har til huse i Birkerød Administrationscenter tæt på grønne områder og bymiljøet, og kun to minutters gang til Birkerød Station.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Samtaler: Vi forventer, at holde samtaler i uge 25 og 26 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6051956

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet