Sagsbehandler til Hjemrejsestyrelsen med fokus på kontrol af udlændingeophold i Danmark

dato

Så bliv vores nye kollega i 1. Hjemrejsekontor, og vær med til at understøtte kontrollen med udlændinge, som ikke har lovligt ophold i Danmark.

Velkommen til 1. Hjemrejsekontor

I 1. Hjemrejsekontor har vi bl.a. ansvaret for om en udlænding, der skal udrejse, skal pålægges pligter efter reglerne i hjemrejseloven. Vi har også ansvaret for at domsudviste udlændinge fra tredjelande, efter endt afsoning, kan blive udsendt til deres hjemlande.

Du vil blive en del af vores kontrol-team (kontrolforpligtelser), hvor vi bl.a. arbejder med at sikre, at udlændinge uden lovligt ophold i Danmark, som skal bo på et udrejsecenter, pålægges pligter (opholds-, underretnings- og meldepligt), for hermed at effektuere en udsendelse.

1. Hjemrejsekontor er en del af Hjemrejsestyrelsen, som du kan læse mere om her.

Dine arbejdsopgaver i kontrol-teamet

Du kan forvente at få meningsfulde arbejdsopgaver på et område med stor politisk interesse. Dine primære arbejdsopgaver vil bl.a. være, at:

  • behandle sager og træffe afgørelse om en udlænding skal pålægges pligter og forkynde disse afgørelser
  • træffe afgørelse i sager om fritagelse eller dispensation fra pligter
  • anmelde for overtrædelse af pligter og være i dialog med politi og anklagemyndighed om konkrete sager
  • foretage partshøringer vedrørende grundlag for nedsættelse eller fratagelse af kontante ydelser
  • udføre anden sagsbehandling, herunder besvare henvendelser fra udlændinge og advokater
I teamet samarbejder du tæt med dine kolleger om få opgaverne løst, mens du også har ansvaret for at komme i mål med dine egne sager. Der er også mulighed for at deltage i Hjemrejsestyrelsens fælles opgaver eller projekter.

Om dig
Vi forestiller os, at du enten er kontoruddannet eller har en relevant akademisk uddannelsesbaggrund. Du har gerne erfaring fra udlændingeområdet, eller med konkret sagsbehandling fra anden offentlig myndighed, men du er også velkommen til at søge stillingen, hvis du er nyuddannet.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • trives med konkret sagsbehandling
  • er fagligt dygtig, effektiv og struktureret i din opgaveløsning
  • har menneskelig indsigt og gode samarbejdsevner, og kan arbejde på tværs af myndigheder
  • kan bevare overblikket og prioritere i perioder med travlhed – og fortsat være en god kollega
  • har en god forståelse for juridiske aspekter, herunder forvaltningsret
Det får du hos os

Du vil blive taget godt i mod af kontorets ca. 35 medarbejdere, som er en god blanding af akademikere og kontorfunktionærer. Du får en gruppe engagerede og fagligt dygtige kollegaer med forskellige erfaringer og et godt socialt sammenhold.

Vi lægger vægt på godt kollegaskab, inddragelse, vidensdeling, og på at det er lærerigt og udviklende at gå på arbejde. Vi har en alsidig hverdag, i et godt socialt miljø, hvor tonen er uformel. Du kan forvente en god og grundig oplæring i dine nye arbejdsopgaver, hvor der altid er gode sparringsmuligheder med kolleger og chefer.

Hjemrejsestyrelsen har generelt fokus på, at sikre gode rammer for trivsel og en sund work-life balance, og vi kan tilbyde dig fleksible arbejdstider, mulighed for hjemmearbejde, massageordning og motionsrum.

Yderligere information

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lisbeth Kunnerup på 30 65 77 40 / liak@hjemst.dk, eller souschef Dorte Grona på 30 65 77 57 / dogr@hjemst.dk.

Søg stillingen

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis mv. senest onsdag den 2. april 2025.

Vi forventer at holde samtaler i uge 15.

Der vil muligvis være en skriftlig test i forbindelse med samtalen, hvor vi tester dine skriftlige danskkundskaber. Testen tager cirka et kvarter og skal løses uden hjælpemidler.

Løn- og ansættelsesvilkår

Afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund ansættes du enten efter overenskomst for akademikere i staten eller OAO-S-Fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej 2-4, 3460 Birkerød.

Stillingen er en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.

Politiets Efterretningstjeneste vil gennemføre et sikkerhedstjek af din person, så vi i Udlændinge- og Integrationsministeriet kan vurdere, om du er egnet til at varetage stillingen. Du skal løbende kunne bestå et sikkerhedstjek under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej , 3460 Rudersdal

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9ea19fe0-32e5-4983-a8e2-e9b2f70ed453

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet