Psykolog til PPR

Profilbillede
dato

Brænder du for at hjælpe med at facilitere udviklingen i dagtilbud og skoler, så flest muligt børn og unge trives i deres fællesskaber? Så håber vi, at du vil søge hos os.

Hvorfor skal du vælge os?

Hos os får du et arbejde med fagligt spændende udfordringer, hvor du arbejder selvstændigt, og som en del af et tværfagligt team, bestående af logopæder, fys/ergoterapeuter, psykologer og PPR-konsulenter. Vi er en arbejdsplads, hvor fagligt engagement understøttes af tillidsfuld ledelse, som vægter at være lydhør og tilgængelig.

Vi er en familievenlig arbejdsplads, og du får stor indflydelse på tilrettelæggelse af egen arbejdstid. Vi har både intern og ekstern supervision samt mentorordning. Du vil få rig mulighed for at være med til at videreudvikle det psykologfaglige fællesskab. Dine psykologkolleger er dygtige og engagerede, bredt fordelt på alder og erfaring.

De seneste år har vi arbejdet ihærdigt på implementering af LØFT og brugen af SOS (Signs of Safety) som struktur for møder. Vi arbejder ud fra en bredt funderet referenceramme, bl.a. systemiske, narrative, udviklingspsykologiske og mentaliseringsbaserede tilgange. Vi er i gang med fælles efteruddannelse (specialiseringsmodulet i Pædagogisk psykologi) og implementering af STIME.

Hvad kommer du til at lave:

  • Pædagogisk psykologisk rådgivning på skoler og i institutioner
  • Observation af børn og deres udviklings- og læringsmiljøer og sparring med lærere og pædagoger
  • Vejledning og konsultativ bistand til lærere, pædagoger, ledere m.fl. om udvikling af det forebyggende, inkluderende og indsatsorienterede arbejde i tæt tværfagligt samarbejde med andre kollegaer i PPR
  • Sparring med øvrige samarbejdspartnere inden for myndighed og behandling
  • Deltage i og facilitere møder med flere aktører
  • Udfærdige vurderinger af børns specialpædagogiske behov, når der er formodning om et omfattende støttebehov.

Hvem er du?

Du ser værdien af at skabe deltagelsesmuligheder for børn i læringsmiljøer og understøtte relationskompetence hos de vigtige voksne omkring dem.

Dette betyder, at du er optaget af et godt og tværfagligt samarbejde samt at inddrage relevante aktører omkring barnet i tværgående og helhedsorienterede løsninger, så tæt som muligt på en almindelig hverdag i deres nærmiljø.

Samlet set lægger vi vægt på, at du:

  • Er uddannet psykolog; enten cand. psych. eller cand. pæd. psych.
  • Befinder dig godt med at trække på alle grene af psykologien, især pædagogisk psykologi, udviklingspsykologi og organisationspsykologi.
  • Kan omsætte psykologisk teori og metode til pædagogisk og didaktisk praksis.
  • Synes det er spændende at arbejde med indirekte intervention.
  • Har gode relationelle kompetencer, som naturligt kommer til udtryk i samspillet med forældre, fagprofessionelle, kollegaer, børn og unge, samt evner at samarbejde på tværs af faggrupper og områder.
  • Har interesse for og indsigt i såvel almen- og specialområdet og har lyst til at være med i udviklingen af forebyggende initiativer på begge felter.
  • Er indstillet på, at der med jobbet følger dokumentations – og administrative opgaver, f.eks. udarbejdelse af PPV’er, visitation til specialtilbud, journalisering og henvisning til psykiatri.
  • Kan arbejde selvstændigt samt kommunikere med mange aktører.
  • Trives med at arbejde i en virkelighed, der er præget af stor kompleksitet og som rummer mange forskelligartede opgaver.
  • Kan navigere i en ofte uforudsigelig hverdag, hvor to dage sjældent er ens.
  • Det vil være en fordel, hvis du har bil.

Praktisk info:

Stillingen er ledig pr 1. august 2024 og er på 30-37 timer.

Der afholdes ansættelsessamtaler i uge 23 og 24.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte PPR-leder Julie Rantzau på tlf. 72684033.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6036993

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet