Vil du arbejde for Danmarks robusthed og danskernes tryghed i lyset af den skærpede
sikkerhedssituation?
Vil du spille en central rolle i at opbygge og udvikle en ny, styrket Beredskabsstyrelse?
Brænder du for at arbejde med koordination og styring i en politisk styret organisation på et højaktuelt område i rivende udvikling? Så læs videre.
Om os
Beredskabsstyrelsen er en styrelse under Ministerium for Samfundssikkerhed og Beredskab
(MSSB), som blev etableret i august 2024. Styrelsen består af cirka 1.000 ansatte.
Beredskabsstyrelsen arbejder både til lands og til vands. Styrelsen håndterer større ulykker,
kriser, katastrofer og andre hændelser, der kan true samfundets grundlæggende funktioner.
Beredskabsstyrelsen har ansvar for det statslige redningsberedskab og fører tilsyn med,
rådgiver og assisterer de kommunale beredskaber. Derudover varetager Beredskabsstyrelsen
en række operative kapaciteter og opgaver, herunder beredskabskommunikation samt
sikkerhed og beredskab til søs. Et centralt element i styrelsens arbejde er uddannelse af
ledere, instruktører og specialister, så beredskabet i Danmark opretholder et højt fagligt
niveau.
Styrelsen har hovedkvarter i Birkerød, men er repræsenteret over hele landet.
Beredskabsstyrelsen er en mangfoldig arbejdsplads med medarbejdere fra forskellige faglige
baggrunde og med mange typer opgaver – men med ét fælles mål: At skabe tryghed og passe
på danskerne.
Om stillingen
Til Beredskabsstyrelsens hovedkvarter i Birkerød søger vi kollegaer til et nyt sekretariat, som
skal styre og koordinere opbygningen af en styrket Beredskabsstyrelse. Med oprettelsen af
Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab, er Beredskabsstyrelsen blevet styrket med
en række nye ansvarsområder, opgaver, medarbejdere, udstyr osv. Hertil skal sekretariatet
sikre effektive forandringsprocesser, styre projekter, iværksætte initiativer og levere produkter til direktionen.
I sekretariatet, vil du vil få en unik mulighed for at bidrage til opbygningen og udviklingen af Beredskabsstyrelsen.
Du vil få mulighed for at arbejde med spændende og samfundsvigtige opgaver, som blandt
andet omfatter:
• Omsætning af politiske beslutninger til konkrete løsninger. Det indebærer projektstyring
på tværs af organisationen samt løbende rapportering om fremdrift til både topledelsen og det politiske niveau.
• Udarbejdelse af analyser, der skaber vigtig indsigt og understøtter udviklingen af
fremtidens beredskab. Herunder bidrage til organisatoriske og strategiske overvejelser for Beredskabsstyrelsen.
• Sikre opbygningen af den nye Beredskabsstyrelse med dertilhørende velfungerende
støttefunktioner som økonomi, personale, etablissement, materielindkøb og IT.
• Sikre et godt samarbejde på koncernniveau med departementet og Styrelsen for Samfundssikkerhed
• Koordination af bidrag og et tæt samarbejde med fagkontorer i Beredskabsstyrelsen.
• Etablering af en fælles identitet i den nye styrkede Beredskabsstyrelse, herunder bidrage med værktøjer til forandringsprocesser og ledelse.
Du vil skulle iværksætte og styre initiativer mhp. trivsel under forandring. Dette vil bl.a. være kommunikation til chefer og medarbejdere.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse, og vi lægger vægt på, at du:
• Har stærke koordinationsevner, og at du kan lide at sparre med og vejlede kolleger
i deres opgaveløsning.
• Har gode skriftlige formidlingsevner, detaljesans og forståelse for at arbejde med
• politiske og strategiske processer.
• Har gode analytiske evner, et strategisk blik og er grundig og struktureret i din tilgang
til opgaver.
• Er en holdspiller med gode samarbejdsevner, ligesom du er målrettet, initiativrig og
trives i en travl og afvekslende hverdag.
Derudover er det en fordel, hvis du har indsigt i Beredskabsstyrelsen eller redningsberedskabet og erfaring fra centraladministrationen eller med projektledelse.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst med Akademikere i staten med en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning. Du har mulighed for at forhandle et kvalifikationstillæg afhængig af dine kompetencer.
Som ansat i Beredskabsstyrelsen er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal blandt andet kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Ansættelsesområdet er Beredskabsstyrelsen, som ligger under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab. Arbejdsstedet er Beredskabsstyrelsen, Datavej 16, 3460 Birkerød.
Kontakt og ansøgning
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte chefen for Myndighedsdivisionen, vicedirektør Asif Parbst Amin på 61 87 14 50 / brs-apa@brs.dk eller indtil den 15. juni 2025, specialkonsulent Christel Öblom på 21 34 30 01 / brs-chr@brs.dk.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR Konsulent, Karin Dupont på 32665188.
Send din ansøgning, CV og dit uddannelsesbevis snarest og senest 16. juni 2025. Samtaler forventes afholdt umiddelbart efter fristens udløb. Forventet tiltrædelse er den 1. august eller snarest muligt.
Beredskabsstyrelsen er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkring liggende samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Læs mere om Beredskabsstyrelsen som arbejdsplads på www.brs.dk
Om Beredskabsstyrelsen
Beredskabsstyrelsen er en central del af Danmarks katastrofeberedskab. Vi udvikler samfundets evne til at forebygge og modstå ulykker, kriser og katastrofer.
Vi assisterer øvrige myndigheder, når der er behov for ekstra mandskab og/eller specialmateriel. Vi rykker også ud til akut opståede katastrofesituationer internationalt.
Gennem information, rådgivning, uddannelse og øvelser udvikler vi samfundets beredskab og krisestyringsevner i samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere.
Beredskabsstyrelsen har omkring 500 ansatte ved seks operative centre fordelt i hele landet, Beredskabsstyrelsen Center for Uddannelse og hovedsædet i Birkerød.
Beredskabsstyrelsen er en myndighed under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Beredskabsstyrelsen, Datavej, 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/db6e1538-f92b-489a-9adb-48fe0d7c8d23