Økonomistyring i styrelsen for samfundssikkerhed: bliv en nøglespiller i opbygningen af robust samfundsøkonomi

dato

Kunne du tænke dig at arbejde med økonomistyring i en styrelse, der arbejder for at styrke samfundets robusthed gennem rådgivning om forebyggelse og håndtering af trusler?

Det får du nu muligheden for i Styrelsen for Samfundssikkerhed.

Det bliver din hverdag
Styrelsen for Samfundssikkerhed er en institution under opbygning, og du kommer til at hjælpe med etableringen af økonomistyringen i styrelsen. Du kommer til at arbejde med alle processerne i økonomistyringen – fra bidrag til finanslov til udarbejdelse af budgetter, den interne styring og opfølgning og afrapportering på økonomien.

Du kommer til arbejde med en bred pallette af økonomiopgaver, og du vil få mange samarbejdsflader internt i styrelsen og eksternt til Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab, Økonomistyrelsen etc. I din dagligdag vil du blive en del af vores økonomifunktion i Staben. Kontoret varetager styrelsens opgaver inden for økonomi, HR, strategi, styring, IT og sikkerhed. Her kommer du til at samarbejde med engagerede kollegaer, som hver bidrager med forskellige fagligt stærke baggrunde.

Dine opgaver kan bl.a. bestå i at:
• udarbejde beslutningsoplæg til direktion
• bidrage til finanslov
• udvikling af ledelsesinformation inden for økonomi
• understøtte styrelsens budget-, regnskabs- og indkøbsprocesser
• kontrollere leverandører og kontrakter
• arbejde med lønprognoser og lønkontrol
• arbejde med EU-bevillinger og tilskudsforvaltning.

Om dig
Vi forestiller os, at du er nyuddannet med interesse for området eller at du har erfaring med økonomistyring – gerne i staten. Er du nyuddannet, sørger vi for, at du bliver klædt på til at varetage opgaverne med økonomistyring, men vi forventer også, at du har en interesse i at lære at mestre dette område. Det vigtigste er, at du er initiativrig, nysgerrig og har mod på at tage ansvar.

Vi lægger vægt på at du:
• har interesse for økonomistyring
• har en relevant samfundsfaglig uddannelse (eksempelvis cand.polit., cand.oecon., cand.merc., cand.scient.pol. mv.)
• har analytiske evner og talforståelse
• arbejder struktureret med blik for processer og leverancer
• kan sætte dig ind i relevante regler

Det tilbyder vi dig
Vi har et godt arbejdsmiljø og en imødekommende kultur, hvor vi lægger vægt på, at trivsel og performance går hånd i hånd. Desuden lægger vi vægt på faglig udvikling af vores medarbejdere, hvorfor der også er gode muligheder for at deltage i relevante kurser mv. I kontoret har nogle af os mange års erfaring. Andre er startet direkte efter studiet. Fælles for os er, at vi brænder for vores arbejde, og er klar til at hjælpe dig godt og sikkert i gang med dit nye job. Du får mulighed for at præge kontoret og styrke vores kompetencer.

Vi sidder i lyse kontorer i vores nyrenoverede faciliteter i Birkerød. Vi har god kaffe, danskvand i hanerne, gratis parkering, kort afstand til S-toget, fine træningsfaciliteter og en god frokostordning. Vi prioriterer vores sociale fællesskab højt og har en aktiv personaleforening.

Om styrelsen
Fagområderne for cybersikkerhed, forsyningssikkerhed og informationssikkerhed, samt den Nationale Operative Stab (NOST) er blevet samlet i Styrelsen for Samfundssikkerhed (SAMSIK).
Styrelsen for Samfundssikkerhed beskæftiger sig med rådgivning og kommunikation til myndigheder, virksomheder og borgere om forebyggelse og håndtering af de trusler, samfundet står over for. Dertil varetager Styrelsen for Samfundssikkerhed beredskabsplanlægning og opgaver vedrørende koordination af den nationale krisestyring.

Løn og ansættelsesvilkår
Indplacering sker afhængig af kvalifikationer og erfaring. Løn- og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT.

Arbejdsstedet vil indtil videre væres styrelsens hovedsæde på Datavej 20, 3460 Birkerød. Styrelsen har også lokationer på Østerbro og i Buddinge.

Er du interesseret?
Send din ansøgning via knappen ’Søg stillingen’. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 10. juni 2025. Vi indkalder til samtaler løbende, så send gerne din ansøgning med det samme. Ansøgningen vedlægges CV, eksamensbeviser samt eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere.

Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til chefkonsulent Line Olsen på tlf. 21601880.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Samfundssikkerhed, Birkerød, Datavej, 3460 Birkerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/46ec32c4-7ed5-4833-b310-2e935be40389

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet