Økonomisk sagsbehandler til Kontanthjælpsteamet, Ydelsesområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre et økonomisk grundlag for borgere udenfor arbejdsmarkedet i Rudersdal Kommune? Så er du måske vores nye kollega.

Om jobbet

Du bliver en del af ydelsesteamet, som udbetaler forsørgelsesydelser til vores kontanthjælpsmodtagere. Vi arbejder målrettet på at sørge for borgernes økonomiske grundlag, så de har ro til at koncentrere sig om at komme godt videre uanset deres livssituation.

Dine primære opgaver vil være:

  • Behandling af ansøgninger om forsørgelsesydelser såsom kontanthjælp, uddannelseshjælp og overgangsydelse
  • Løbende opfølgning, udbetaling og sagsbehandling i forhold til disse ydelser
  • Behandling af ansøgninger om enkeltydelser (LAS §81-85)
  • Rådgivning og vejledning af borgere og samarbejdspartnere ved telefoniske eller personlige henvendelser

Vi tror på, at opgaverne løses bedst, når vi bringer vores forskellige fagligheder i spil. Det er vores mål, at alle i teamet kan løse alle opgaver indenfor teamets område.

Din profil

Du er faglig kompetent og vil gerne indgå i et tæt samarbejde med dine kolleger. Det falder dig helt naturligt, at bidrage til videndeling og gensidig sparring, fordi det løfter fagligheden både hos dig og dine kolleger. Du tror på, at det er med til at styrke vejledningen af borgerne og sikre, at alle borgere bliver behandlet værdigt og lige inden for lovgivningens rammer. Du forstår, hvor vigtig din indsats er for borgernes forsørgelsesgrundlag og dermed overskuddet i deres konkrete situation.

Vi lægger vægt på, at

  • Du har erfaring med udbetaling af kontanthjælpsydelser og/eller enkeltydelser fra en anden kommune
  • Du har god fornemmelse for at håndtere borgere fra alle samfundslag og i forskellige livssituationer
  • Du trives med både borgerkontakt, kompleks sagsbehandling og andre administrative opgaver
  • Du har let ved at kommunikere og fortolke lovgivningen på en forståelig måde både skriftligt og mundtligt
  • Du er struktureret og målrettet i din tilgang til arbejdet
  • Du bidrager generøst med din faglighed og hjælper gerne dine kolleger
  • Du har flair for IT og er hurtig til at lære nye systemer at kende
  • Du smitter med dit gode humør og bidrager til at højne arbejdsglæden og bygge relationer
  • Du lader dig ikke begrænse af ”plejer”, men er åben for nye måder at gøre tingene på

Udover erfaring fra en kommune ser vi gerne, at du har relevant uddannelse (fx kontoruddannet i offentlig administration, kommunom, administrationsøkonom eller andet).

Derfor skal du vælge os

I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER

  • Vi tilbyder gode muligheder for fleksible rammer med mulighed for at arbejde hjemme, så du kan få arbejdsliv og privatliv til at hænge sammen
  • Vi prioriterer medarbejderinddragelse højt
  • Vi har en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse under hensyntagen til opgaver, borgere og kolleger
  • Vi lægger vægt på at møde borgerne i øjenhøjde. Det er en del af vores faglighed at være nysgerrige på, hvordan borgerne oplever mødet med os, så vi hele tiden kan blive bedre
  • Vi tilbyder gode muligheder for at dygtiggøre sig via kurser og efteruddannelse – både individuelt, i teamet og for hele området
  • Vi tilbyder et godt og fagligt udviklende samarbejde med kommunens andre fagområder og samarbejdspartnere
  • Vi udnytter digitale værktøjer for at lette arbejdsgangen

Vi synes, der skal være plads til smil og latter og ikke mindst vores forskelligheder. Vi hjælpes ad med tværgående opgaver og prioriterer socialt samvær både i teamet og med resten af vores område.

Ansættelsesvilkår

Vi tilbyder en attraktiv stilling på 37 timer pr. uge med mulighed for at arbejde hjemme enkelte dage. Vi forventer, du kan starte den 1. marts 2024. Lønnen forhandles efter gældende overenskomst.

Om os

Borger- og Erhvervsservice er et område i udvikling i en kommune, der er nysgerrig på fremtidens arbejdsliv. Vi er netop rykket ind i nye lokaler, hvor vi er kommet tættere på vores nærmeste samarbejdspartnere. Rammerne omkring din nye arbejdsplads er i Birkerød Administrationscenter tæt på grønne områder og bymiljøet, og i øvrigt med 2 minutters gang til Birkerød Station.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Samtaler: Vi forventer, at holde samtaler i uge 4 og 5 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5968324

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet