Økonomimedarbejder til Skoleområdet - bliv en del af vores fantastiske team

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Skab en økonomisk fremtid for skolerne i Rudersdal - bliv vores nye økonomimedarbejder

Har du kompetencer inden for regnskab og økonomiforvaltning? Og brænder du for at gøre en forskel for kolleger og samarbejdspartnere og vil bringe det i spil for skolerne i Rudersdal? Og trives du på en ambitiøs arbejdsplads med høje faglige standarder, men også med plads til at være menneske? Så er du måske vores nye kollega i Skoleområdets Sekretariat.

Om jobbet

Rudersdal Kommunes Skoleområde søger en dygtig økonomimedarbejder, der i samarbejde med sekretariatets økonomiske konsulent skal sikre en stærk økonomistyring.

Måske er det dig, vi søger?

Stillingens ansvarsområder inkluderer:

  • Præcis og rettidig regningsbetaling og bogføring
  • Proaktivt bidrag til budgetlægning og nøje budgetopfølgning
  • Udformning af økonomiske rapporter, som vil blive anvendt af kolleger, afdelingsledere og områdechef
  • Diverse ad hoc-bistand i relation til skolernes økonomi

I Rudersdal Kommune benytter vi KMD OPUS, og ud over bogføring vil du have ansvaret for opkrævninger og mellemkommunale afregninger. Det kræver en solid forståelse af kommunal økonomistyring.

Du bliver en del af det velfungerende og ambitiøse team i Skoleområdets Sekretariat. Teamet understøtter den daglige drift af Skoleområdet og løser også tværgående opgaver Rudersdal Kommunes otte folkeskoler. Ud over at sikre en stabil drift bistår sekretariatet med politisk betjening, kommunikation, datadrevet ledelse, datasikkerhed, digitalisering og økonomistyring. Vi har en uformel arbejdskultur, hvor der er plads til både fordybelse og smil i løbet af arbejdsdagen.

Vi er et team på i alt 10 dedikerede medarbejdere med forskellige kompetencer, der alle brænder for vores arbejde. Vi arbejder sammen på tværs af vores fagligheder og tror på, at vi opnår de bedste resultater, når vi udnytter alles styrker. Vi prioriterer løbende at øge medarbejdernes viden om forskellige opgaver for at sikre gode muligheder for faglig og personlig sparring og udvikling.

Sekretariatet deler kontorfaciliteter med Skoleområdets udviklings- og analyseafdeling, og som økonomimedarbejder får du et tæt samarbejde med kolleger på tværs af Skoleområdet og kollegaerne på skolerne i Rudersdal i samspil med andre fagområder. I din daglige opgaveløsning benytter du Skoleområdets fagsystemer, herunder Tabulex TEA og KMD Institution, og du vil derfor have kontakt med både sekretariatets og skolernes administrative medarbejdere.

Om dig

For at være den ideelle kandidat forventer vi, at du har en kontorfaglig uddannelse, og det vil være en fordel med tidligere erfaring fra kommunalt arbejde med økonomiske administrative opgaver. Derudover forventer vi, at du har kendskab til økonomistyringssystemer, gerne KMD OPUS, og er en rutineret bruger af MS Office-pakken samt andre IT-systemer.

Derudover forventer vi, at:

  • Du arbejder struktureret, har et godt overblik og er dygtig til at overholde deadlines
  • Du trives med at have en bred kontaktflade, herunder med borgere, skoler, kolleger og andre dele af vores organisation
  • Du er fleksibel og serviceorienteret
  • Du kan arbejde både selvstændigt og i tæt samarbejde med andre
  • Du er komfortabel med, at arbejdsopgaverne kan variere fra dag til dag og nogle gange kræver hurtige beslutninger
  • Du er opmærksom på detaljerne, samtidig med at du har et generelt overblik over de samlede opgaver
  • Du er god til skriftlig og mundtlig kommunikation i forskellige samarbejdsrelationer

Hvis du føler, at dette job matcher dine kompetencer og ambitioner, ser vi frem til at modtage din ansøgning.

Ansættelsesvilkår

Du vil arbejde i Skoleområdets Sekretariat, som er placeret i Administrationscenteret, Stationsvej 36, 3460 Birkerød – blot to minutters gang fra Birkerød Station.

Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen og med start den 1. januar 2024.

Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og aftales i forhold til lokal løndannelse.

Ansøgning, samtale og kontakt

Ansøgningsfrist: torsdag den 23. november 2023

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler på følgende datoer:

1. samtale: mandag den 27. november 2023

2. samtale: onsdag den 29. november 2023

Ansættelsesprocessen vil også omfatte en case-opgave og en personlighedstest.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning og til at møde dig i vores ansættelsesproces.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5938287

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet