BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du generalist med god økonomi- og dataforståelse og stærke analytiske kompetencer? Har du gode samarbejdsevner? Evner du at undersøge, omsætte og videreformidle økonomi, så det bliver let forståeligt for modtageren? Trives du med at arbejde selvstændigt? Så er jobbet som økonomikonsulent i Borger- og Erhvervsservice noget for dig.
Om jobbetSom økonomikonsulent i Borger- og Erhvervsservice får du et alsidigt job med stor indflydelse på egne opgaver og udformningen af disse. Du er sammen med dine kollegaer en vigtig medspiller til at optimere og udvikle på måden, vi drifter, styrer og formidler økonomi. Stillingen forudsætter, at du er nysgerrig og forstår at sætte ind netop der, hvor det tilfører organisationen værdi.
Du kommer til at indgå i Borger- og Erhvervsservices Sekretariat, men har en bred berøringsflade til hele området og til Koncernøkonomi.
Dine opgaver vil fx være:
- Analyser baseret på økonomiske og aktivitetsrelaterede data fra forskellige afdelinger i Borger- og Erhvervsservice .
- Udvikling af rapportering af ledelsesinformation, udarbejdelse af notater, beslutningsoplæg og dagsordenspunkter til ledelse og politisk niveau.
- I samarbejde med udviklingskonsulenter og fagkoordinatorer at opbygge relevant og operationel BI, som understøtter afdelingerne med se udviklingen i deres målgrupper og sagområder.
- Budget og budgetsimulering.
- Regnskab og regnskabsanalyse.
- Økonomiopfølgning.
- Diverse driftsrelaterede økonomiopgaver.
- Udarbejdelse af analyser, økonomiske handleplaner, business-cases m.m.
- Projektleder på økonomiopgaver
Din endelig opgaveportefølje vil blive fastlagt, så det passer til dine kompetencer og erfaring.
Din uddannelsesmæssige baggrund kan være meget forskelligt. Selvfølgelig er vi på udkig efter en cand.polit., cand.oecon., cand.merc., eller HD-R, men vi er åbne for at kigge på andre uddannelsesbaggrunde. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra arbejdsmarkedsområdet eller fra en central økonomifunktion i en politisk styret organisation. Vi er også åbne for nyuddannede med den rette uddannelse.
Vigtigst er det, at du:
- Besidder en stærk forståelse for økonomi og data og er villig til at anvende denne viden i en politisk styret organisation.
- Er kompetent i brugen af Excel og ideelt set også erfaring med BI-systemer eller lignende værktøjer.
- Evner at skabe struktur og overblik over omfattende datamængder samt formidle komplekse sammenhænge på en letforståelig måde ved hjælp af dashboards, PowerPoint-præsentationer og skriftlige notater.
- Er grundig, systematisk, struktureret og kvalitetsbevidst.
- Er analytisk stærk.
- Er lyttende, venlig og har gode samarbejdsevner.
- Er initiativrig, nysgerrig og proaktiv.
- Trives med at arbejde selvstændigt.
- Er god til at fornemme organisationens behov.
- Erfaring med KMD OPUS / SAP vil være en fordel, men er ikke et krav.
Derfor skal du vælge os
I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER
Derudover tilbyder vi:
- Et spændende job med høj grad af selvstændighed.
- Varierede og udfordrende opgaver.
- Et godt arbejdsmiljø præget af en ordentlig og uformel tone.
- Flekstidsordning og hybridarbejde.
- Mulighed for relevante kurser.
Ansættelsen er på 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst.
Stillingen er med ansættelse pr. 1. januar 2024 eller snarest derefter.
Din faste base bliver i Borger- og Erhvervsservices Sekretariat, som består af i alt 5 medarbejdere og en sekretariatschef.
Borger- og Erhvervsservice er beliggende i Administrationscenteret i Birkerød og består af ca. 100 hjælpsomme og dedikerede medarbejdere, som arbejder i Jobcentret, Borgerservice, Kommunale Ungeindsats og Erhvervsservice.
Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.
Vi skal have din ansøgning senest den 22. november 2023
Samtaler holdes løbende. Den endelige beslutning om hvem der måtte tilbydes ansættelse træffes dog tidligst efter ansøgningsfristens udløb.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930389