Kan du lede både mennesker og processer – og skabe sammenhæng mellem tal, teknologi og tværgående samarbejde? Har du solid erfaring med økonomistyring, regnskab og offentlig forvaltning. Så er du måske vores nye funktionsleder i Økonomienheden?
Om stillingen
Røde Kors asylafdeling søger en kompetent og handlekraftig funktionsleder, der kan stå i spidsen for den samlede økonomifunktion, med ansvar for både drift og udvikling.
Som funktionsleder indgår du i stabsledelsen og refererer direkte til stabschefen, som har det overordnede ansvar for alle stabsfunktioner.
I rollen skal du kunne navigere i en ledelsesstruktur, hvor stabschefen – som led i sit tværgående ansvar – vil have direkte samarbejde med enkelte medarbejdere eller funktioner i Økonomienheden. Det forudsætter en funktionsleder, der ser ledelse som et fælles anliggende og som trives med at udøve ledelse i tæt samspil med andre.
Om os
Røde Kors asylafdeling driver i øjeblikket seks asylcentre i forskellige landsdele, og vi leverer ydelser på Udrejsecentrene Sjælsmark og Kærshovedgård, som drives af Kriminalforsorgen.
Vi arbejder ud fra en humanitær tilgang med fokus på at skabe en tryg, meningsfuld og værdig hverdag med fremtidsperspektiv for de mennesker, vi er sat i verden for at hjælpe.
Stabsledelsen har en central rolle i at understøtte dette arbejde med stabil drift, datadrevet styring og udvikling.
Dine opgaver
Som funktionsleder skal du stå i spidsen for den faglige og personalemæssige ledelse af Økonomienheden, som består af budget, regnskab, løn og kaution. Der er aktuelt tolv ansatte i enheden.
Din rolle er både strategisk og operationel, og du skal kunne træffe ledelsesmæssige beslutninger og samtidig indgå i større driftsmæssige opgaver, som f.eks. årsafslutning og rapportering efter statslige regnskabsregler.
Derudover vil du få til ansvar at:
- I tæt samarbejde med stabschefen sikre optimal økonomistyring, herunder budgettering, udarbejdelse af økonomiske prognoser og opfølgning på økonomiske resultater
- Sikre effektivisering af interne strukturer ift. opgavevaretagelse, produktudvikling m.m. og automatisering af økonomiprocesser gennem digitalisering
- Understøtte samarbejde internt i Økonomienheden og skabe rammer for godt samarbejde på tværs af stabsfunktioner og organisationen i det hele taget – bl.a. ved at afgive ressourcer til understøttelse af øvrige enheder
- Medvirke til opretholdelse af godt samarbejde med samarbejdspartnere og udvikle samarbejder med andre relevante aktører
- Bidrage til datadrevet ledelse og skabe gennemsigtighed i økonomien
Din profil
Du er en engageret leder med en relevant videregående uddannelse og dokumenteret ledelseserfaring – gerne fra en statslig eller politisk styret organisation. Du har indsigt i økonomistyring, herunder finanslov, regnskab og årsafslutning efter statens regler, og du har arbejdet med både digitalisering og procesoptimering som en naturlig del af din opgaveløsning.
Du har en god organisatorisk forståelse og kan navigere i en kompleks organisation. Du er skarp i din formidling, og du kan kommunikere økonomiske data klart, præcist og letforståeligt til både faglige og ikke-faglige målgrupper.
Som personaleleder formår du at facilitere processer, der engagerer medarbejdere og skaber fælles retning, og du udøver ledelse med både struktur og strategisk forståelse. Du har øje for helheden, men evner også at dykke ned i konkrete problemstillinger, når det er nødvendigt – og gør det med respekt for både faglighed og forskellighed i enheden.
Du har stærke samarbejdsevner, der skaber tværgående relationer og sikrer effektivt samarbejde både internt og på tværs af organisationen.
Du er fleksibel og løsningsorienteret, og du møder forandringer og udfordringer med en pragmatisk tilgang, der skaber ro og fremdrift – også når vejen frem ikke er entydig.
Vi tilbyder
Hos os får du en spændende og meningsfuld rolle i en organisation, der arbejder med et stærkt humanitært mandat, hvor dit arbejde gør en forskel.
Du vil opleve os som en arbejdsplads med en stærk og engageret kultur, hvor faglige udfordringer og trivsel vægtes højt. Vi arbejder sammen om at skabe et positivt arbejdsmiljø og et godt fællesskab blandt kollegerne.
Du får adgang til et stærkt og dynamisk ledelsesnetværk, der understøtter både faglig sparring og personlig udvikling, og du får mulighed for at udvikle dine kompetencer, udfordre dig selv og vokse – både professionelt og personligt.
Læs mere om os her
Løn- og ansættelsesvilkår: Ansættelsen sker efter overenskomst for akademikere i staten
Arbejdstid: 37 timer ugentligt, uden øvre arbejdstid og med mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse
Tiltrædelse: 1. januar 2026 eller efter nærmere aftale
Arbejdssted: Sandholmgårdsvej 40, 3460 Birkerød
Kørekort: Vil være en fordel grundet mødedeltagelse i andre landsdele m.v.
Attester: Ved tilbud om ansættelse vil du blive bedt om at fremvise en privat straffeattest, og vi indhenter børneattest
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til stabschef og souschef for Asyl Carsten Isaksen på mail cai@redcross.dk
Ansøgningsfrist: 16. november 2025
Stillingen kan kun søges via vores online rekrutteringssystem ved at klikke på linket ”Søg jobbet”. Ved tekniske udfordringer kontakt support@hr-manager.dk
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i to runder i ugerne 47 og 48, og rekrutteringsprocessen forudsætter personlighedstest mellem samtalerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
DANSK RØDE KORS ASYLAFDELING (ADM), Sandholmgårdsvej, 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/8ee7a633-3123-4a08-8721-52526669acdd