Kontorchef til ledelse af interne støttefunktioner i Styrelsen for Samfundssikkerhed i Birkerød

dato

Vil du være med til at skabe de optimale rammer for den driftsmæssige understøttelse af en ny styrelse? Har du erfaring med økonomi, HR, IT, intern sikkerhed og beredskab samt Facility Management og lyst til at lede et kontor på ca. 20 medarbejdere? Så er dette stillingen for dig.

Styrelsen for Samfundssikkerhed søger en kontorchef, der kan stå i spidsen for styrelsens interne støttefunktioner. Vi er en styrelse under opbygning og konsolidering efter vores dannelse for 9 måneder siden.

Din hverdag hos os

Du får det overordnede ansvar for styrelsens opgaver i forhold til HR og løn, Økonomi, IT, intern sikkerhed og beredskab samt Facility Management (FM) - med andre ord en ret bred opgaveportefølje. Kontoret består af et HR-team på 7 medarbejdere, et økonomiteam på 5 medarbejdere og et IT-, sikkerheds- og beredskabsteam på 5. Hertil kommer opgaverne med FM, der varetages af i alt 3 medarbejdere.

Du får ansvaret for – i samarbejde med direktion og styrelsens øvrige kontorer – at tilrettelægge og styre betjeningen af huset på to lokationer samt sikre, at ledelsens strategiske målsætninger inden for dit ansvarsområde implementeres i hele organisationen. Du vil derudover også skulle sikre en sikker drift for hele styrelsen, samt opretholdelse af et stabilt serviceniveau på tværs af alle områderne i din portefølje.

Medarbejdergruppen består af højt specialiserede medarbejdere og er kendetegnet ved stort engagement og initiativ. Som personaleleder er det din opgave at give medarbejderne sparring, samt understøtte, at de lykkes hver for sig og som team, så kontoret proaktivt bidrager til sammenhæng og kvalitet i styrelsens opgaveløsning.

Om dig

Vi søger en profil med ledelseserfaring og erfaring fra centraladministrationen, der er nærværende og tilgængelig i det daglige arbejde. Du skal have blik for helheden og evnen til at samarbejde samt skabe struktur og fremdrift i en kompleks organisation. Du kan skabe positive resultater i en politisk ledet organisation og kan navigere tillidsvækkende i de mange sammenhænge, som jobbet indebærer. Både på skrift og i tale er du en god kommunikator.

Dine primære opgaver bliver at:

  • Sikre effektiv drift og drive udviklingsopgaver på HR-området
  • Håndtere opgaver relateret til finansloven og styrelsens samlede økonomi samt drive udviklingen indenfor den daglige økonomistyring
  • Håndtere opgaver om IT-strategi, arkitektur, systemer, sikkerhed og GDPR
  • Bidrage til at sikre de bygningsmæssige og arbejdsmiljømæssige forudsætninger for en attraktiv arbejdsplads
Vi lægger vægt på, at du kan agere sikkert, kompetent og med overblik i en travl og omskiftelig hverdag.

Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk baggrund og erfaring med intern styring.

Det tilbyder vi dig

Vi tilbyder dig et job i en organisation i udvikling med dedikerede medarbejdere, der hver dag løfter en vigtig samfundsopgave. Vi har et godt arbejdsmiljø og en imødekommende kultur, hvor vi lægger vægt på, at trivsel og performance går hånd i hånd. Vi er samlet på tværs af fagområder og kulturer og er lige nu ved at bygge en ny stærk arbejdsplads op sammen. Fælles for os er, at vi brænder for vores arbejde og er klar til at hjælpe dig godt og sikkert i gang med dit nye job.

Om os

Fagområderne for beredskabsplanlægning, forsyningssikkerhed, kritisk infrastruktur, tele, cyber- og informationssikkerhed, national sikkerhedsmyndighed samt den Nationale Operative Stab (NOST) er blevet samlet i Styrelsen for Samfundssikkerhed. Styrelsen beskæftiger sig med rådgivning og kommunikation til myndigheder, virksomheder og borgere om forebyggelse og håndtering af de trusler, samfundet står overfor. Styrelsen for Samfundssikkerhed hører under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab og består af ca. 200 medarbejdere.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter hurtigst muligt. Du ansættes efter rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med aflønning i løngruppe 1 (lønramme 37). Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål for en 5-årig periode. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Ansættelsesområdet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab med tilhørende institutioner.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT og kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Arbejdsstedet er i Birkerød. Her sidder vi i lyse kontorer i nyrenoverede faciliteter. Vi har god kaffe, danskvand i hanerne, gratis parkeringspladser, kort afstand til S-toget, fine træningsfaciliteter og en god frokostordning. Der vil, fra tid til anden, være behov for at arbejde fra vores anden lokation på Østerbro.


Er du interesseret?

Send din ansøgning via knappen ’Søg stillingen’. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 9. november 2025. Ansøgningen vedlægges CV og eksamensbeviser. Der indgår test som en del af ansættelsesforløbet.

Har du spørgsmål til stillingen eller brug for uddybning, så kontakt vicedirektør Henrik Findahl Brodersen på mobil 30 37 45 19.


Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Samfundssikkerhed, Birkerød, Datavej, 3460 Birkerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/61c9b41b-c9ed-48fb-9bf7-9a5efeb52779

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet