BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til et spændende og selvstændigt job, der udfordrer og giver gode karrieremuligheder? Hjemrejsestyrelsen søger en ny informationssikkerhedskoordinator til et område i vækst.
Velkommen til Informationssikkerhedsteamet
Informationssikkerhed og databeskyttelse er et område i rivende udvikling. Det samme kan man sige om Hjemrejsestyrelsen. Vi er en nyere styrelse, som varetager opgaver med stor politisk bevågenhed. Det kan du læse mere om her.
Du bliver en del af Informationssikkerhedsteamet i styrelsens Ledelsessekretariat. Her understøtter vi styrelsens arbejde med informationssikkerhed og databeskyttelse, som du skal være med til at sikre fremdrift i, så vi fortsat kan beskytte kritiske informationer og persondata.
I Ledelsessekretariatet er vi pt. 11 engagerede kolleger med forskellige erfaringer, uddannelser, perspektiver og arbejdsområder.
Informationssikkerhed vil være dit primære arbejdsområde, men du vil også skulle bidrage til andre af vores opgaver, f.eks. vores whistleblower-ordning, implementering af mindre it-løsninger og andre it-relaterede opgaver. Herudover sidder vi med bl.a. direktionsbetjening, organisationsudvikling og pressehåndtering.
Du vil derfor få indgående kendskab til de krav der gælder, når myndigheder og andre organisationer arbejder digitalt. I tæt samarbejde med ledelsen og dine nye kolleger skal disse krav omsættes til virkelighed.
Vi planlægger opgaverne og arbejder struktureret. Men vores felt er præget af konstant forandring, og vi skal derfor ofte tage stilling til nye og uforudsete problemstillinger. Hvordan påvirker nye EU-krav it-sikkerheden hos en statslig myndighed som vores? Og hvordan sikrer vi en god sikkerhedskultur i vores organisation?
Dine arbejdsopgaver
Der er både drifts- og udviklingsopgaver i vores årshjul. Du præger derfor selv sammensætningen af din opgaveportefølje, og hvordan din arbejdsdag ser ud.
Du skal bl.a.:
- i tæt samarbejde med vores databeskyttelsesrådgiver (DPO) være tovholdere og omdrejningspunkt for arbejdet med informationssikkerhed
- være med til at vurdere og understøtte, hvordan vi sikrer en god sikkerhedskultur i styrelsen
- omsætte gældende krav til virkelighed, så dine kolleger kan forstå dem og arbejde efter dem til dagligt
- have bred kontakt til kolleger og ledelse i styrelsen, da sikkerhed er en fælles opgave, som involverer alle medarbejdere
Herudover vil du indgå i et tæt samarbejde med dygtige og engagerede kolleger i resten af Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern.
Vi har et velfungerende ledelsessystem, en engageret chefgruppe og dygtige persondataambassadører i alle dele af styrelsen.
Om dig
Du har en relevant baggrund, f.eks. nyuddannet med mod på at arbejde med informationssikkerhed eller har erfaring fra et lignende job i en anden statslig myndighed.
Vi forventer, at du
- kan arbejde selvstændigt og struktureret
- har øje for kollegernes behov og er god til at samarbejde
- har en ambitiøs, nytænkende og udviklingsorienteret tilgang til dine opgaver
- har god forståelse for it
- kan gøre svært stof forståeligt for dine kolleger
- erfaring med det bredere informationssikkerhedsområde (især ISO27001) og eventuelt databeskyttelsesreglerne (GDPR og databeskyttelsesloven)
- kendskab til de krav til sikkerheden, der gælder for myndigheder i staten (navnlig Digitaliseringsstyrelsens modenhedskoncept og tekniske minimumskrav)
Vi tilbyder dig
Du får gode muligheder for at arbejde selvstændigt med dine opgaver og udvikle dig i jobbet.
Vi tilbyder en fleksibel arbejdstid med betalt frokostpause, og mulighed for at arbejde hjemme, når det giver mening i forhold til dine opgaver. Du får arbejdssted i vores moderne domicil i Birkerød, med direkte udsigt til skoven og med gratis parkering og træningsfaciliteter.
Vores omgangstone er uformel, og vi har en positiv tilgang til hinanden og vores opgaver.
Yderligere information
Har du spørgsmål i øvrigt, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lise Pontoppidan på telefonnummer 30 65 77 20 eller på e-mail lpon@hjemst.dk eller DPO Stine Rørbæk Møller på telefonnummer 30 65 78 09 eller på e-mail strm@hjemst.dk
Bemærk at vi holder virksomhedslukket fra og med den 23. december 2023 til og med den 1. januar 2024, hvorfor vi ikke kan kontaktes i denne periode.
Søg stillingen
Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest tirsdag den 9. januar 2024.
Vi forventer at holde samtaler i uge 3.
Løn- og ansættelsesvilkår
Afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund ansættes du enten efter overenskomst for akademikere i staten eller OAO-S-Fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej 2-4, 3460 Birkerød.
Stillingen er en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.
Du skal være sikkerhedsgodkendt til ”HEMMELIGT” for at arbejde i denne stilling, og kunne opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej , 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963691