BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du et godt overblik, et velfunderet struktur-gen og mod på at indtage en koordinerende rolle i en spændende styrelse med mange muligheder? Så kom og bliv vores nye kollega.
Velkommen til Hjemrejsestyrelsen
Lige nu har vi en spændende stilling i vores Ledelsessekretariat, hvor du vil få mulighed for at bringe alle dine kompetencer i spil og arbejde i krydsfeltet mellem jura, HR, IT, udvikling og drift.
Ledelsessekretariatet består af et godt hold på 13 engagerede og imødekommende kollegaer med forskellige erfaringer, uddannelser, perspektiver og opgaver. Hver dag arbejder vi sammen for at understøtte Hjemrejsestyrelsens kerneforretning, herunder vores direktion.
Vi koordinerer bestillinger fra vores departement, bistår med organisationsudvikling, pressehåndtering, IT, informationssikkerhed og meget mere.
Vi vægter fælleskabet højt, og vi søger en ny kollega, der vil træde ind på holdet og være med til at bidrage til løsningen af vores mange forskelligartede opgaver og til vores sammenhold i Ledelsessekretariatet og styrelsen.
Om dine opgaver og nye hverdag hos os
Som fuldmægtig i Ledelsessekretariatet vil du få en central og koordinerende rolle, hvor du vil skulle arbejde tæt sammen med styrelsens direktion, chefer og medarbejdere om en lang række tværgående opgaver.
Du vil særligt få mulighed for at drive interne processer vedr. opgaver inden for fx HR og IT på tværs i styrelsen. Du vil også skulle bidrage til ledelsesbetjening af vores direktion.
Herudover vil du blive inddraget i følgende opgaver:
- Udarbejde notater, beslutningsoplæg og forelæggelser til vores ledelse særligt inden for HR, og IT
- Bistå med koordinering af bestillinger fra vores departementet
- Bistå med løbende stabs- og driftsopgaver relateret til porteføljen i det samlede ledelsessekretariat
Du har en akademisk uddannelsesbaggrund. Du kan have erfaring med juridisk sagsbehandling, HR, jura, IT mv., men du er også velkommen til at søge, hvis du er nyuddannet og har mod på at starte dit arbejdsliv hos os.
Du bliver en del af et miljø, hvor der er plads til at lære og udvikle sig fagligt, og vi håber, at du:
- er nysgerrig og har en proaktiv og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver
- er god til at sætte dig ind i nye områder
- er dygtig til at kommunikere i både skrift og tale
- ser fordelen i at samarbejde og har interesse og lyst til at videndele med dine kolleger på tværs af hele organisationen
- har lyst til at være en del af vores hold og arbejde for, at vi har en god arbejdsplads
Mere om Hjemrejsestyrelsen
Hjemrejsestyrelsen er en del af Udlændinge- og Integrationsministeriet. Styrelsen blev oprettet 1. august 2020, og vores hovedfokus er opgaver relateret til forholdene for afviste asylansøgere og andre udlændinge, der skal udrejse af Danmark. Opgaverne omfatter bl.a. vejledning af udlændinge om muligheden for frivillig hjemrejse, udrejsekontrol og motivationsafklaring samt understøttelse af det praktiske hjemrejse- og udsendelsesarbejde. Styrelsen varetager også sekretariatsbetjening af Flygtningenævnet og Udlændingenævnet. Nationalt ID-center er ligeledes tilknyttet styrelsen.
Vi tilbyder gode udviklingsmuligheder og fleksible arbejdstider, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv. Læs gerne mere om os og vores opgaver her.
Yderligere information
Hvis du vil vide mere om stillingen og om, hvordan det er at arbejde hos os, er du velkommen til at kontakte:
- Konstitueret kontorchef Stine Suell Kiersgaard på 30 65 77 18/stsk@hjemst.dk
- Fuldmægtig Malene Torup på 30 65 77 47/mato@hjemst.dk
- Fuldmægtig Lasse Anderschou på 30 65 77 61/lban@hjemst.dk
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis mv. senest onsdag den 13. november 2024.
Vi forventer at holde samtaler i uge 47.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes som fuldmægtig efter overenskomst for akademikere i staten. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej 2-4, 3460 Birkerød.
Der er tale om en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.
Du skal være sikkerhedsgodkendt til "HEMMELIGT” for at arbejde i denne stilling og kunne opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej , 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6140317