BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
I Beskæftigelse i Rudersdal er vi optaget af at lykkes i fællesskab. Det indebærer et stærkt borgerblik og en høj faglighed. Vi søger en profil som kan medvirke til at understøtte vores høje ambitionsniveau og fortsat videreudvikle vores faglighed i sygedagpengeteamet.
Stillingen som faglig koordinator for sygedagpenge, jobafklaringsforløb og fleksjob & ledighedsydelse, indebærer også at bidrage ind i opgaven som mødeleder for rehabiliteringsteamet. Stillingen er forankret i Arbejdsfastholdelse og Rehabilitering, men har samtidig en bred samarbejdsflade både i jobcenteret og på tværs af kommunens forvaltningsområder.
Dine opgaver som faglig koordinator
Som faglig koordinator har du en central funktion i Arbejdsfastholdelse & Rehabilitering, hvor du via fagligt overskud og indsigt yder en aktiv indsats for, at dine kolleger udvikler sig fagligt og opnår en høj selvstændig kompetence i løsning af opgaverne.
Vi forventer større forandringer i de kommende år og som faglig koordinator er det en væsentlig opgave at understøtte ledelsesteamet, så det lykkes med at skabe forandringer. Herunder skal du bidrage med at udarbejde arbejdsgange, lave fagligt tilsyn, holde dig opdateret med lovgivningen, give faglige input og holde faglige oplæg for borgere, kolleger og ledelse. Det er også en vigtig opgave at understøtte medarbejderne i deres opgaveløsning ved at være superbruger i de fagsystemer medarbejderne anvender, ligesom det vil være en vigtig opgave at understøtte ledelsen med relevant ledelsesinformation fra fagsystemerne.
Du er med i førerfeltet, når vi driver vores faglige udvikling frem via implementering af ny lovgivning, metoder og innovative tiltag.
I Rudersdal Kommune har vi indgået et partnerskab med Væksthuset, som eneste aktør på beskæftigelsesområdet. En del af dine opgaver vil derfor også handle om at understøtte faglighed, arbejdsgange og metoder i partnerskabet sammen med Væksthuset. Både i form af løbende møder og sagssparring, men også i form af tilrettelæggelse af temadage og fælles undervisning.
Din profil
Du har erfaring med beskæftigelsesområdet, særligt lov om sygedagpenge, aktiv beskæftigelsesindsats og lov om aktiv socialpolitik og kan således navigere sikkert med afsæt i komplekse lovtekster og principafgørelser. Du anser en virksomhedsrettet indsats som helt central i at opbygge og udvikle borgernes ressourcer.
Vi har fokus på at skabe indsatser med størst mulig effekt. Du skal derfor være resultatorienteret, skabe læring og udvikling hos borgere såvel som kolleger og motivere til nye perspektiver på opgaverne. Du skal derudover trives med at være i krydsfeltet mellem leder og kolleger.
Du er initiativrig og besidder stor forandringsparathed og er både grundig og fleksibel i din opgaveløsning. Samtidig har du en smittende energi, en stærk faglighed, selvstændighed samt gode kommunikative evner og er en stærk formidler. Du er udadvendt med et højt drive, du er vedholdende og har gennemslagskraft. Du trives i et dynamisk og til tider travlt miljø og kan håndtere flere opgaver på samme tid.
Du har fleksibilitet, struktur, ligesom du forstår at bruge de digitale systemer til smarte arbejdsgange. og hurtigt sætter dig ind i bl.a. fagsystemet Momentums funktioner.
Vi foretrækker dig der har flair for, hvordan vores fagsystem kan understøtte sagsbehandlingen og som kan omsættes vores ledelsesinformation til praksis. Det vil også være en fordel, hvis du har kendskab til de forskellige snitflader i f.eks. KSD, DFDG mv.
Derfor skal du vælge os
Beskæftigelsesområdet i Rudersdal Kommune er kendetegnet ved at være en dynamisk og udviklende arbejdsplads, hvor du får stor indflydelse på opgaveløsningen og mulighed for en fleksibel tilrettelæggelse af din arbejdstid.
Vi udvikler vores indsats med afsæt i borgerens centrum og meningsfuldhed og giver samtidig plads til et arbejdsliv i balance. Vi tror på, at dygtige og tilfredse medarbejdere og ledere, er den bedste garanti for, at borgerne får den bedst mulige service.
Vi har et velfungerende jobcenter og rehabiliteringsteam, høj trivsel og en proaktiv og nærværende ledelse, der bakker op om høj faglighed og nye tiltag. I Beskæftigelse værdsætter vi et godt arbejdsmiljø, med dygtige og engagerede kolleger og gode udviklingsmuligheder.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast stilling og er på 37 timer om ugen med flekstid. Løn forhandles efter gældende overenskomst og med udgangspunkt i dine kvalifikationer. Stillingen ønskes besat den 1. oktober 2024
Om os
Vi bor i Administrationscentret, Stationsvej 36, 3460 Birkerød, tæt på Birkerød Station og store færdselsårer, derudover har vi kantineordning og mange personaletilbud.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6082863