BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at arbejde med regnskab i et politisk miljø, og er du rutineret på det statslige regnskabsområde? Er du samtidig dygtig til tal, regnskabsprocesser og samarbejdsrelationer? Så har vi en spændende stilling ledig netop nu!
Velkommen til Økonomikontoret
Du bliver en del af Hjemrejsestyrelsens Økonomikontor, hvor vi beskæftiger os med diverse spændende økonomiopgaver, herunder regnskab, udgifts- og budgetopfølgninger, finanslov, indkøb, ledelsesinformation samt data på hjemrejseområdet.
En vigtig del af vores arbejde er at sætte god økonomistyring på dagsordenen, for at understøtte en optimal anvendelse af ressourcerne i styrelsen, hvor regnskab påvirker hele opgaveporteføljen.
Vi er i en udviklingsfase med henblik på at overgå til en driftsfase, og du vil derfor have rig mulighed for at sætte dit faglige præg på den gode opgaveløsning. Vi har flere ambitiøse projekter, hvor vi savner en ny dygtig kollega til at understøtte og fremme processen – er det dig?
Vi ønsker bl.a. at blive skarpere på vores brug af Navision Stat samt at videreudvikle vores kontoplan på drift og tilskud med henblik på en bedre rapportering og gode processer.
Dine arbejdsopgaver
Din primære arbejdsopgave vil være at varetage driften på regnskabsområdet samt komme med bidrag til udvikling af de forskellige områder inden for regnskab, som du vil gøre i fællesskab med dine nye kolleger i regnskabsteamet.
Dine konkrete arbejdsopgaver udføres i de almindelige statslige regnskabssystemer som Navision Stat, RejsUd og IndFak, hvorfor kendskab hertil vil være en fordel. Regnskabsopgaverne kan spænde bredt inden for felterne:
- daglig drift af styrelsens regnskab, bl.a. omposteringer, udsendelse af fakturaer, afstemninger, refusioner mv.
- kontrolopgaver på regnskab, herunder finansielle kontroller
- regnskabserklæringer for styrelsens driftsregnskaber i SKS
- bidrag til regnskabsinstruks og tilhørende bilag, tjenesterejsevejledning o.l.
- bidrage til økonomipostkasse
- håndtering af kontanter
- indberetning af SKAT
- bidrage til sammenhængen mellem indkøb og regnskab
- løbende forbedring af processer og optimering af opgaveløsningen
Der er gode muligheder for, i den fremtidige opgaveløsning at tage højde for netop din erfaring, interesse og videreudvikling samt oplæring i opgaver, som du ikke før har arbejdet med, men ønsker at få kompetencer indenfor.
Har du fx interesse for at arbejde med regnskabstal til større produkter som udgiftsopfølgninger, regnskabsopfølgninger, indkøb, kontraktarbejde mv., vil der også være rig mulighed for det.
Hjemrejsestyrelsen som arbejdsplads
Som vores nye medarbejder får du en bred samarbejdsflade med Hjemrejsestyrelsens medarbejdere, chefer og direktion samt vores departement og de øvrige styrelser på ministerområdet. Vores arbejde har en direkte betydning for de mennesker, som vi kommer i kontakt med, hvorfor det er en prioritet for os at være ambitiøse og ordentlige og levere en høj kvalitet.
I Økonomikontoret får du 10 engagerede kolleger med forskellig uddannelsesmæssig baggrund og ansvarsområder. Vi er fortsat ved at etablere os både på det faglige og sociale plan, så du har god mulighed for at bidrage til og påvirke kontorets kultur. Vi ønsker at være kendetegnet ved høj faglighed og ambitionsniveau i håndteringen af styrelsens økonomistyring – men vi sætter også pris på en uformel omgangstone og et godt fagligt og socialt fællesskab, hvor vi kan have det sjovt sammen i opgaveløsningen.
Vi prioriterer, at vores medarbejdere har en god work-life balance og trives med at gå på arbejde, og vi kan tilbyde dig fleksible arbejdstider, gode muligheder for hjemmearbejde, massageordning og motionsrum. Vi har også fokus på kompetenceudvikling og sparring, både i form af forskellige opgaver på tværs af området og ved kurser og uddannelse.
Vores forventninger til dig
Du har en relevant baggrund, fx som regnskabs- eller kontoruddannet, men du kan også have en relevant akademisk uddannelse. Vi forventer, at du er erfaren på regnskabsområdet eller har erfaring med at arbejde i økonomisystemer og gerne de statslige. Det er vigtigt for os, at du:
- er initiativrig og vedholdende, og følger opgaven til dørs
- er ansvarsbevidst og bevarer overblikket samtidig med, at du har fokus på detaljen
- evner at skabe gode samarbejdsrelationer på tværs af organisationen og med eksterne parter
- har godt humør og bidrager med en god stemning og kultur på arbejdspladsen
Løn- og ansættelsesvilkår
Afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund ansættes du enten efter overenskomst for akademikere i staten eller OAO-S-Fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej 2, 3460 Birkerød.
Stillingen er en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen
Politiets Efterretningstjeneste vil gennemføre et sikkerhedstjek af din person, så vi i Udlændinge- og Integrationsministeriet kan vurdere, om du er egnet til at varetage stillingen. Du skal løbende kunne bestå et sikkerhedstjek under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.
Yderligere information
Har du spørgsmål i øvrigt, er du velkommen til at kontakte Økonomichef Irene Witthøft på 30 65 77 80 eller chefkonsulent Julie Rosenkilde Hasseriis på telefonnummer 30 65 78 64.
Søg stillingen
Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest søndag den 19. november 2023.
Vi forventer at holde samtaler i uge 47.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej , 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5936443