Driftsleder til administration i Forsvaret med fokus på ledelse og planlægning i en dynamisk hverdag

dato

Har du lederevner, masser af drive og brænder du for planlægning, driftsledelse, tilfredse brugere og har en sikkerhedsmæssig forståelse?

Vil du være med til at levere professionel og engageret service? Så er du måske vores nye driftsleder administration.



Om os
Etablissement- og terrænkommandoen har hovedkontor i Hjørring med medarbejdere i hele landet fordelt på 28 etablissementspartnerelementer, hvor vi sikrer en lokal tilstedeværelse og nærhed til brugerne.

Vi leverer og udvikler de fysiske rammer for de militære operative enheder, og de øvrige myndigheder under Forsvarsministeriet.

Vi håndterer alle forhold som relaterer sig til Facility Management, og til det at forvalte faciliteterne lokalt ved Etabpartnerelement Høvelte.

Vores tilgang er præget af ansvarsfølelse og faglig stolthed. Vi tror på, at vi opnår de bedste resultater når vi arbejder sammen og når der er plads til både faglighed, forskellighed og en uformel tone. Vi lægger vægt på en åben og ærlig kommunikation, og vi gør os umage for at skabe en arbejdsplads, hvor det er rart at være – både som nye og erfarne kollegaer.



Om stillingen

Vi er 45 medarbejdere i Etablissementspartnerelement Høvelte, som du vil blive en del af. Chefen har ansvaret for 4 fagområder med 3 driftsledere i henholdsvis rengøring, administration, ejendomsservice og teknik. Du vil blive tilknyttet administrationen som driftsleder og vil være daglig leder for en medarbejdergruppe bestående af 6 administrative medarbejdere, der står for kontrolpunkt/servicedesk, økonomistyrring, indkøb af ydelser og varer, nøglehåndtering, overholdelse af sikkerhedsbestemmelser og alt derimellem.

Dine opgaver omfatter bl.a. at være samtaleleder for din medarbejdergruppe, koordinering af opgaver inden for administrationens fagområde, økonomi og agere som primær disponent for hele Partnerelement Høvelte på indkøb af ydelser og varer fra vores leverandører. Stillingen er nyoprettet og du vil derfor få stor indflydelse på den fremtidige sagsbehandling i administrationen. Forsvaret er under stor udvikling og det sætter krav til vores effektivitet på indkøbsområdet. Dette indebærer, at du på sigt skal danne en ny struktur for administrationen for at kunne imødegå de kommende års eskalering af forsvarets kapaciteter.

I samarbejde med EP-chef og den Næstkommanderende planlægger, prioriterer og iværksætter du leverancer og opgaver relateret til etablissementsdrift, bygningsvedligehold, tekniske projekter – ligesom du medvirker til kontinuerligt at udvikle EP.

Du udarbejder og gennemfører lokale driftsplaner for serviceleverancer og arbejdsopgaver ud fra gældende driftsmanual og indkøbsprocesser.



Eksempler på dagens opgaver kunne være følgende:

  • Koordinere den daglige opgaveløsning og bygningsvedligeholdelse
  • Koordinere med eksterne leverandører
  • Give input til budgetlægning og budgetopfølgning
  • Indkøb og varemodtagelse
  • Sikre kvalitet i egenproduktionen og eksterne leverancer
  • Sikre opfølgning på klager, fejl og mangler, hvor du tager ansvar for problemløsningsprocessen.
Spændet i dine samarbejdsflader er bredt, hvilket giver stor dynamik og et godt netværk.

Der vil forekomme rejseaktivitet rundt i landet til alle etablissementerne og hvorved der periodisk vil kunne forekomme arbejde uden for normal arbejdstid. Din ugentlige arbejdstid er 37 timer inkl. frokostpause og dit faste arbejdssted er på Høvelte Kaserne.

Hos Partnerelement Høvelte er vi det lokale bindeled mellem forskellige aktører, hvorfor du kommer til at have en stor kontaktflade med alle myndigheder, civile som militære, eksterne leverandører samt kommunale og statslige samarbejdspartnere.



Om dig

Vi ser gerne, at du har en kontoruddannelse og har opbygget solid erfaring inden for offentlig sagsbehandling. Du kender til indkøbsprocesserne i forsvaret eller kan hurtigt forstå og navigere i dem. Du har erfaring inden for ledelse og skal kunne påtage dig rollen som leder. Det forventes at du er tryg i rollen som samtaleleder og er klar i din kommunikation. Ledelse skal have din interesse og du ser på ledelse med nysgerrighed.

Du skal kunne trives i en dynamisk hverdag. Dagene er sjældent ens, hvilket giver en spændende hverdag med masser af forskelligt indhold. Det sætter også krav til, at du kan prioritere din tid, da opgaverne er mange samt at du ser løsninger frem for forhindringer.

Du har en stærk faglig profil med grundlæggende viden og erfaring inden for facility management, og du har erfaring med følgende:



  • Medarbejderledelse
  • Produktionsplanlægning
  • Lovpligtige eftersyn
  • Drift af bygninger
  • Økonomi- og budgetstyring
  • Kunde- og leverandørforhold
  • Sagsbehandling
  • IT
Det er ønskeligt du har kendskab til Forsvaret, men det er ikke et krav. Du formulerer dig godt på dansk og engelsk, både på skrift og tale og har nemt ved at omgås andre mennesker. Som person er du en god leder og kollega, som kan indgå i en uformel omgangstone, kommunikere med alle slags mennesker og bidrager til fællesskabet.

Du skal være indstillet på, at vi er en organisationen i forandring, hvorfor der vil være forhold, der skal afklares løbende og det vil være nødvendigt at udvise fleksibilitet og omstillingsparathed i opstartsperioden. Du får derfor også mulighed for at du kan sætte dit eget præg på stillingen.

Du skal være i besiddelse af gyldigt kørekort til kategori B.



Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.



Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.



Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer inkl. frokostpause. Ansættelse snarest muligt efter 15. september.



Du vil få fast arbejdssted på Høvelte kaserne



Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.



Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.



Kontakt og ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kasernemester Niels Ørtoft Andersen på telefon 25415340.



Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen.



Ansøgningsfristen er den 5. september 2025.



Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.



OM FORSVARSMINISTERIETS EJNDOMSSTYRELSE

Etablissement- og Terrænkommandoen støtter og servicerer militære operative enheder og øvrige myndigheder under Forsvarsministeriet. Vi er ansvarlig for at levere og udvikle de fysiske rammer, som er nødvendige for deres virke. Vores ansvarsområde omfatter nybyggeri, vedligehold og Facility management i form af bl.a. rengøring, kantine og arealpleje. Desuden varetager vi miljø- og energiopgaver og naturpleje af Forsvarets terræner.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse Garderkasernen Høvelte, Høveltevej, 3460 Birkerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/56a0cc01-f38f-4755-a05f-e4034413d328

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet