BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at arbejde med økonomistyring i et politisk miljø og for at skabe gennemsigtighed og relevant styringsinformation på baggrund af data? Er du samtidig skarp på samarbejdsrelationer og processer? Og har du lyst til at bidrage til den fortsatte udvikling af Hjemrejsestyrelsens Økonomikontor?
Så har vi en spændende udfordring til dig, der har lyst til at gribe den.
Din nye stilling om budgetmedarbejder
Din primære arbejdsopgave vil være at varetage driften af forskellige økonomiopgaver - heriblandt budgetlægning og økonomisparring for styrelsens kontorer og direktion samt bidrage til ledelsesinformation, udgiftsopfølgninger, regnskabsmæssige registreringer og finanslov. Opgaverne vil flyde til dig via kontoret samt fra huset generelt via kolleger, chefer og departementet.
Har du interesse for at arbejde med data og analyser generelt i et bredere perspektiv, så er det også en mulighed. Generelt er der gode muligheder for i den fremtidige opgaveløsning at tage højde for netop din erfaring og interesse.
Dine opgaver kan, udover generelle budgetrelaterede opgaver, bl.a. bestå i:
- budgetlægning, -opfølgning og kvalitetssikring af de forskellige kontorers økonomi og budgetter
- økonomisk rådgivning og sparring med chefgruppen
- udarbejdelse af økonomiske bidrag internt og eksternt, bl.a. ved finanslov og politiske høringer
- løbende opfølgning på aftaler med samarbejdspartnere og leverandører
- deltage i diverse faglige projekter i kontoret og på tværs i styrelsen
- videreudvikling af ledelsesrapportering i Power BI samt div. andre relevante rapporter til optimering af driften
- afsøge mulighederne for optimering af opgaver via automatisering og lignende
Om dig
Du har en relevant akademisk uddannelsesbaggrund, f.eks. cand.oecon., cand.merc. el. lign. Du kan være nyuddannet eller have erfaring, men det vigtigste er, at du har en naturlig interesse for at arbejde med god økonomistyring, tal og analyser.
Vi lægger vægt på, at du har gode kundskaber indenfor it, herunder Excel, og desuden lyst til eller erfaring med at arbejde i Power BI, mhp. at præsentere relevante data og analyser.
Derudover forestiller vi os, at du:
- har grundlæggende regnskabsforståelse og budgetmæssige kompetencer
- tænker strategisk og skaber løsninger
- kan samarbejde både internt og eksternt om opgaver
- tager ansvar for dine opgaver og arbejder struktureret
- kan bevare overblikket og prioritere i perioder med travlhed
- er engageret og initiativrig
- kan formidle talmateriale på en letforståelig måde, både mundtligt og skriftligt
Det får du hos os
I Hjemrejsestyrelsen tilbyder vi en alsidig, travl og spændende hverdag med gode muligheder for faglige udfordringer i en politisk styret organisation, der altid er i udvikling. Dine arbejdsopgaver giver mulighed for både at jonglere med tal og være i kontakt med kolleger på tværs af fagområder.
Du vil blive en del af Økonomikontoret i Hjemrejsestyrelsen, hvor du får 11 meget engagerede kollegaer med forskellige erfaringer, uddannelser og opgaver. Du vil blive en del af et budgetteam, hvor du får stor indflydelse på indhold og udvikling af dine egne opgaver.
Du refererer til chefen for Økonomikontoret, men kommer til at have en bred kontaktflade med hele huset.
Vi tilbyder gode udviklingsmuligheder og fleksible arbejdstider, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.
Yderligere information
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Irene Witthøft på 30657780 / irwi@hjemst.dk eller souschef Julie Hasseriis på 30657864 / irwi@hjemst.dk.
Er du vores nye kollega?
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis mv. senest søndag den 20. oktober 2024.
Vi forventer at holde samtaler i uge 43.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer og erfaring. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej 2-3, 3460 Birkerød.
Der er tale om en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.
Du skal være sikkerhedsgodkendt til "HEMMELIGT” for at arbejde i denne stilling og kunne opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej , 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6119026