Børnerådgiver til specialteamet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at give børn og unge med særlige behov for støtte, den støtte og hjælp de har brug for? Og får du energi af, dagligt at have kontakt til mange forskellige mennesker i forskellige livssituationer?

  • Har du en socialrådgiver/socialformidler uddannelse?
  • Har du erfaring indenfor børneområdet?

Så skal du søge hos os!

Om jobbet

Der er tale om en fast stilling i vores specialteam. Stillingen er en fuldtidsstilling og er til besættelse pr. 1. maj eller snarest herefter.

Om børneteamet

Børneteamet består af 8 myndighedsrådgivere der arbejder med børn med fysisk og/eller psykisk funktionsnedsættelse samt børn med psykosociale vanskeligheder i alderen 0-12 år.

Som rådgiver i vores specialteam vil dine opgaver både bestå i udarbejdelse af afdækninger efter Barnets Lov §19 og iværksættelse af foranstaltninger efter § 32, ligesom at du vil behandle ansøgninger om støtte til merudgifter jf. §86, tabt arbejdsfortjeneste jf. §87 og afløsning i hjemmet jf. § 90.

Vi er optaget af hvordan vi aktivt får inddraget de børn/unge og familier vi samarbejder med. Vi er optaget af hvordan vi sammen med de mennesker det handler om og deres nærmeste netværk får skabt bæredygtige løsninger som også er til hjælp for familierne på sigt.

Derudover har vi høje ambitioner på fagets vegne og ønsker at være en arbejdsplads hvor der er højt til loftet og plads til at tænke og handle kreativt når det kommer til løsninger for det enkelte barn/ung.

Din profil

Vi lægger vægt på, at du besidder følgende egenskaber:

  • En vilje og lyst til at skabe gode løsninger for børn og unge - i en myndighedskontekst
  • Et stærkt borgerperspektiv, du har en inddragende og tillidsvækkende tilgang til andre mennesker
  • Gode samarbejdsevner – du er en holdspiller som er optaget af at hjælpe og byde ind i teamet så vi sikrer at alle kommer godt i mål
  • Du tager et medansvar for en god stemning og trivsel på arbejdspladsen og har mod på at byde ind med din faglighed og gode idéer
  • Du er god til at skabe overblik i en travl hverdag og arbejder systematisk ud fra lovgivningen og it systemer

Derfor skal du vælge os

Børn og Familie – Myndighed er en udviklingsorienteret arbejdsplads, der vægter et godt arbejdsmiljø, kvalitet i arbejdet og udvikling i både det faglige og tværfaglige arbejde.

Du bliver kollega med 40 dygtige og ambitiøse medarbejdere med en stærk fagidentitet og godt humør.

Vi forventer, at du har lyst til at indgå i en afdeling hvor vi vægter faglig udvikling, ordentlighed og demokratiske processer i måden vi samarbejder på. At vi alle arbejder med myndighedsområdet med erkendelse af, at det er svært og derfor hele tiden er i dialog med hinanden om de bedste løsninger. Vi begår fejl og vi er fælles om at lære af vores fejl og ser det som en del at en naturlig udviklingsproces. Vi har fokus på kerneopgaven og derfor en stærk og sikker drift. Vi udviser ordentlighed overfor for børn, unge og familier med fokus på saglige vurderinger og ordentlighed i relationen.


Ansættelsesvilkår

Der er tale om en fast stilling på 37t/ugen.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principper for ny løn.

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Samtaler: mandag d. 15. april

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6018451

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet