Bliv vagtassistent i Beredskabsstyrelsens centrale døgnvagt og vær med til at sikre Danmarks kriseberedskab

dato

Vil du bidrage til, at Beredskabsstyrelsen fremstår som en effektiv og professionel beredskabsaktør, og har du mod på selvstændigt at håndtere opgaver vedr. vores dagligt drift og krisestyring, så har Beredskabsstyrelsen en spændende stilling i Beredskabsstyrelsens Centrale Døgnvagt som vagtassistent på konstabelniveau.

Om os

Beredskabsstyrelsens centrale døgnvagtfunktion er organisatorisk placeret i kontoret Nationalt Beredskab ved Beredskabsstyrelsens hovedkvarter i Birkerød.

Nationalt Beredskab varetager Beredskabsstyrelsens overordnede opgaver vedr. det statslige redningsberedskabs nationale virksomhed Dette omfatter en bred opgaveportefølje, som berører hele den operative værdikæde fra bl.a. afdækning af nye operative opgaver, beskrivelse af kompetencekrav og materielbehov, bidrag til indsatser og krisestyring og til at indgå i eksternt samarbejde både nationalt og internationalt.

Beredskabsstyrelsens Centrale Døgnvagt monitorerer bl.a. den beredskabsmæssige situation, herunder det nukleare målesystem og udgør et døgnbemandet kontaktpunkt for såvel nationale som internationale henvendelser.

Du bliver en del af et engageret og kompetent kollegateam i en dynamisk organisation, hvor der er gode faglige og personlige udviklingsmuligheder. Selve vagtassistent-teamet er aktuelt normeret til 7 årsværk.

Om stillingen

Som vagtassistent indgår du i Beredskabsstyrelsens Centrale Døgnvagt sammen med en vagthavende officer og en vagthavende chef. Der er en vagtassistent til stede døgnet rundt, så du arbejder hovedsagligt i 12 timers vagter med vagtskifte kl. 7 og kl. 19.

Én af de vigtigste funktioner for vagtassistenten er at kunne handle hurtigt, selvstændigt og korrekt i pressede situationer, så vi kan iværksætte Beredskabsstyrelsens krisestyringsorganisation med meget kort varsel. Som vagtassistent vil du bl.a. have ansvaret for løbende at briefe den vagthavende officer og vagthavende chef om den operative situation.

Ved forhøjet beredskab indgår du i styrelsens operationscenter, hvor du varetager forskellige opgaver, som bl.a. udarbejdelse af ressourceoverblik, logføring mv.

Du skal arbejde med beredskabsfaglige emner, støtte ifm. beredskabsfaglige spørgsmål og være med til at sikre, at Beredskabsstyrelsen altid har et overblik over igangværende indsatser, ressourcer og opgaver.

Sideløbende med vagtassistentfunktionen har de enkelte medlemmer i vagtgruppen særlige ansvarsområder, der tilrettelægges og planlægges i samarbejde med teamlederen.

Dine daglige arbejdsopgaver som vagtassistent vil bl.a. være

  • At udføre adgangs- og opholdskontrol
  • At overvåge og betjene alarm- og varslingssystemer
  • At modtage og behandle henvendelser til Beredskabsstyrelsens operative beredskab, herunder nationale og internationale anmodninger om bistand
  • At være beredskabsfaglig backup
  • At varetage telefonbetjenings- og receptionsfunktioner
  • At deltage i stabsarbejde ved forhøjet beredskab
  • At overvåge og betjene opgave- og ressourcestyringssystemet (ORS) samt radiodispatchsystemet (RDS)
  • At arbejde med klassificerede kommunikationsmidler og signaler
  • At udføre administrativ sagsbehandling i relation til vagt- og beredskabsområdet, f.eks. vedligeholde og opdatere interne instrukser og vejledninger.
Om dig

Vi forventer, at du:

  • Er uddannet redningsspecialist, gerne med kommunikations- og vagtkommandør-uddannelserne.
  • Bevarer overblikket og holder styr på flere opgaver samtidig; også i en presset situation.
  • Tænker og handler selvstændigt ud fra overordnede hensyn og principper.
  • Har gode formidlingsevner på dansk og engelsk, både mundtligt og skriftligt.
  • Er udadvendt, omhyggelig med dit arbejde og har en serviceminded indstilling
  • Er fleksibel i forhold til arbejdstider og opgaver.
Du kommer til at arbejde med klassificerede kommunikationsmidler og materiale. Det er derfor en forudsætning for ansættelse i stillingen, at du er eller bliver sikkerhedsgodkendt til HEMMELIGT og, at du kan opretholde godkendelsen under hele dit ansættelsesforløb. Det er desuden en forudsætning, at du har et gældende kørekort B i hele ansættelsesperioden.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er en konstabelstilling på overenskomstmæssige vilkår. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Centralforeningen for Stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder, og tillæg af 6. januar 2025 indgået mellem Centralorganisationen af 2010, Centralforeningen for Stampersonel samt Finansministeriet.

Dit faste tjenestested vil være i Birkerød.

Som ansat i Beredskabsstyrelsen er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal blandt andet kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte oversergent Peter Brinch Finnedal (mob. 23114959 e-mail: brs-pbf@fiin.dk).

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mette Sihm ved Personelkommandoen på mail fps-mes@mil.dk eller telefon 72 81 96 96.

Ansøgningsfristen er den 8. juli 2025 og samtaler afholdes løbende. Stillingen ønskes besat snarest herefter.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes.

I Beredskabsstyrelsen tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM BEREDSKABSSTYRELSEN

Beredskabsstyrelsen er en central del af Danmarks katastrofeberedskab. Vi udvikler samfundets evne til at forebygge og modstå ulykker, kriser og katastrofer.

Vi assisterer øvrige myndigheder, når der er behov for ekstra mandskab og/eller specialmateriel. Vi rykker også ud til akut opståede katastrofesituationer internationalt.

Gennem information, rådgivning, uddannelse og øvelser udvikler vi samfundets beredskab og krisestyringsevner i samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere.

Beredskabsstyrelsen har omkring 500 ansatte ved seks operative centre fordelt i hele landet, Beredskabsstyrelsen Center for Uddannelse og hovedsædet i Birkerød.

Beredskabsstyrelsen er en myndighed under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Beredskabsstyrelsen, Datavej, 3460 Birkerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-07-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/fa2b3248-e6a5-4706-b55b-fe0a7d3a653c

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet