Manchet
Er du klar til at kickstarte din IT-karriere på en unik og spændende arbejdsplads? Hos Beredskabsstyrelsen i Birkerød søger vi 2 ny IT-supporterelever med forskudt ansættelse.
Du får en målrettet og professionel 2-årig uddannelse inden for IT-support. Hos os bliver en del af en anderledes og spændende arbejdsplads. Du får mulighed for at udvikle dine færdigheder og give vores brugere den bedste IT-rådgivning.
Lyder det som noget for dig? Så grib chancen og bliv vores næste IT-supporterelev!
Om os
Vi sidder til dagligt i Birkerød, hvor vi tilhører Cyberdivisionen under Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Vi støtter primært Beredskabsstyrelsens hovedkvarter og afdelinger med IT-support. Som vores IT-supporterelev vil du følge en uddannet kollega, men der vil være faglig sparring med alle.
Du vil blive en del af et team, hvor vi lægger vægt på faglig og personlig udvikling. Hos os har vi en høj grad af frihed. Derudover er vi en afdeling hvor smil, god humor og dygtige kollegaer præger vores dagligdag.
Vi tilbyder
Forestil dig en uddannelse, hvor du:
- Får en skræddersyet og professionel 2-årig IT-supporteruddannelse.
- Bliver en del af en anderledes, dynamisk arbejdsplads, hvor ingen dage er ens.
- Arbejder tæt sammen med et engageret og humørfyldt team, der er klar til at dele viden og støtte dig hele vejen.
Dine opgaver inkluderer
- Daglig support i servicedesk, telefonisk og on-site
- Fejlfinding og problemløsning
- Klargøring og installation af hardware og software
- Håndtering af mobiltelefoni og brugeradministration
Om dig
Du har som minimum gennemført Grundforløb 2 under Data- og kommunikationsuddannelsen med tilfredsstillende resultat, eller gør det inden ansættelsesstart.
Vi forventer, at du:
- Er mødestabil, ansvarlig og motiveret
- Lægger vægt på kvalitet i din opgaveløsning
- Er servicemindet, venlig, nysgerrig, engageret og initiativrig
- Kan samarbejde med kollegaer og kunder
Om stillingen
Som IT-supporterelev hos os vil du få den perfekte balance mellem skole og praktik. Du vil være en del af vores lokale Servicedesk team, hvor du vil hjælpe brugerne med alt fra daglig support til fejlfinding. Vi sikrer, at du får den nødvendige oplæring, så du efterhånden kan tage mere ansvar og blive specialist i at løse problemer med mange forskellige applikationer.
Efter 2 år hos os vil du blive klædt på til at:
• Bidrage til en bedre opgaveløsning og derved skabe fremdrift.
• Tage ansvar for dine egne opgaver og arbejdsdag.
• Selvstændigt supportere brugerne og konfigurere udstyr.
Dine opgaver inkluderer
- Daglig support i servicedesk, telefonisk og on-site
- Fejlfinding og problemløsning
- Klargøring og installation af hardware og software
- Håndtering af mobiltelefoni og brugeradministration
Om dig
Du har som minimum gennemført Grundforløb 2 under Data- og kommunikationsuddannelsen med tilfredsstillende resultat, eller gør det inden ansættelsesstart.
Vi forventer, at du:
- Er mødestabil, ansvarlig og motiveret
- Lægger vægt på kvalitet i din opgaveløsning
- Er servicemindet, venlig, nysgerrig, engageret og initiativrig
- Kan samarbejde med kollegaer og kunder
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer. Det statslige område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for håndværkere og teknikere.
For dig, som er under 25 år bliver din startløn udregnet på baggrund af eventuel tidligere uddannelse og erfaring, men vil minimum udgøre 12.686,90 kr. pr. måned. Er du fyldt 25 år udgør din løn 21.991,22 kr. pr. måned. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes, og opretholde sikkerhedsgodkendelsen, under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Har du spørgsmål om uddannelsen eller hverdagen hos os, kan du kontakte Chefsergent/ Gerth Sloth Berthelsen på mail: FMI-C-OSEH01@mil.dk eller Lærlingekoordinator René Marott på FMI-C-OSD03@mil.dk.
Har du spørgsmål om ansættelse eller vilkår, kan du tage fat i HR-konsulent Silke Cicilia Rasmussen fra Personelkommandoen på telefon 2043 1029.
Ansøgningsfrist: 1.november 2025
Ansættelsesdato: 1. december 2025 eller efter aftale
Vi beder dig søge stillingen via linket ”Søg den ledige stilling” og vedhæfte ansøgning, CV, eksamensbevis (udskrift af eksamensblad), grundforløbsbevis samt anden relevant dokumentation. Hvis det ikke er muligt at scanne og vedhæfte dokumenterne i PDF-format, kan du medbringe dem til samtalen.
Forsvarsministeriets organisation værdsætter mangfoldighed og ser det som en styrke for opgaveløsningen. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere – uanset baggrund – til at søge stillingen.
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI)
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Høvelte Kaserne, Høveltevej, 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9b9ea2e9-bb90-4db4-9702-0c46028aebd0