Informationssikkerhedsspecialist til Beredskabsstyrelsen
Vil du være med til, at sikre en høj informationssikkerhed og persondatabeskyttelse i Beredskabsstyrelsen?
Brænder du for sikkerhedsarbejdet og kan du motivere andre til, at gøre det samme? Kan du sikre vedholdenhed og kvalitet i den daglige drift og samtidig bidrage til en løbende udvikling og forbedring af vores arbejde med informationssikkerhed og persondatabeskyttelse? så tilbyder vi dig et job, hvor du både får mulighed for faglig fordybelse og tæt samarbejde med dedikerede kollegaer.
Om os
Stillingen som specialist i informationssikkerhed og persondatabeskyttelse er placeret i enheden Compliance, Informationssikkerhed og Databeskyttelse (CID). CID er en lille faglig specialistenhed, som støtter Beredskabsstyrelsens kontorer og enheder i hele landet, i deres arbejde med sikkerhed.
Vi arbejder tæt sammen i enheden med en fælles opgavevaretagelse, så alle kender og støtter alle fasetter i arbejdet med informationssikkerhed og persondatabeskyttelse. Desuden er vores gode relationsdannelse og støtte til Beredskabsstyrelsens kontorer og enheder afgørende for, at vi lykkes i vores arbejde.
Om stillingen
Dine hovedopgaver er:
- Risikostyring, herunder risikovurdering, formidling af vurderingsresultater til forskellige modtagere samt støtte til, og opfølgning på, risikohåndteringen.
- Compliance, herunder egenkontrol og intern auditering samt støtte til, og opfølgning på, afvigelser og handlingsplaner.
- Awareness, herunder undervisning af medarbejdere, planlægning og gennemførsel af større kampanger samt udarbejdelse af relevant og aktuelt information.
- Persondatabeskyttelse, herunder støtte til, og opfølgning på, overholdelse af persondataforordningen samt vurdering og rådgivning i forhold vedrørende GDPR.
- Leverandørstyring, herunder støtte i kravstilling til, og opfølgning på, leverandørens opfyldelse af informationssikkerhed og persondatabeskyttelse.
Om dig
Du har en basisviden om ISO 27000-rammeværket, Persondataforordningen og NIS-direktivet.
Vi forestiller os desuden, at du besidder følgende personlige kompetencer:
- Du har stærke og inspirerede formidlingsevner og kan omsætte tekniske foranstaltninger og standarder til relevant og nærværende information.
- Du er stærk analytisk og kan gennemskue årsager og virkninger samt anvise relevant og mulig håndtering.
- Du er en holdspiller og trives med at sparre og koordinere opgaveløsninger med kollegaer og ledelsen.
- Du trives med at arbejde i en politisk ledet organisation som bl.a. betyder, at enheden ikke altid selv kan bestemme deadlines og opgaveprioriteter.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter gældende overenskomst med en fuld arbejdsgiverbetalt pensionsordning. Afhængig af dine kompetencer, kan du forhandle et kvalifikationstillæg
Dit faste arbejdssted er i Beredskabsstyrelsens hovedsæde i Birkerød, som er placeret under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab
Kontakt og ansøgning
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte fungerende chef for Compliance, Informationssikkerhed og Databeskyttelse Hanne F. Nielsen på telefon 20313064.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Karin Dupont på telefon 72819134.
Ansøgningsfristen er den 3. august 2025. Stillingen er til besættelse pr. 1. oktober 2025 eller efter nærmere aftale.
Vi forventer at gennemføre første samtalerunde i uge 31 og eventuelt 2. samtale i uge 32.
Om Beredskabsstyrelsen
Beredskabsstyrelsen er en styrelse under Ministerium for Samfundssikkerhed og Beredskab (MSSB), som blev etableret i august 2024. Styrelsen består af cirka 1.000 ansatte. Beredskabsstyrelsen arbejder både til lands og til vands. Styrelsen håndterer større ulykker, kriser, katastrofer og andre hændelser, der kan true samfundets grundlæggende funktioner. Beredskabsstyrelsen har ansvar for det statslige redningsberedskab og fører tilsyn med, rådgiver og assisterer de kommunale beredskaber. Derudover varetager Beredskabsstyrelsen en række operative kapaciteter og opgaver, herunder beredskabskommunikation samt sikkerhed og beredskab til søs. Et centralt element i styrelsens arbejde er uddannelse af ledere, instruktører og specialister, så beredskabet i Danmark opretholder et højt fagligt niveau.
Styrelsen har hovedkvarter i Birkerød, men er repræsenteret over hele landet. Beredskabsstyrelsen er en mangfoldig arbejdsplads med medarbejdere fra forskellige faglige baggrunde og med mange typer opgaver – men med ét fælles mål: At skabe tryghed og passe på danskerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Beredskabsstyrelsen, Datavej, 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/03a06c26-624c-4769-9dc5-799204ab83fd