Bliv generalist i beredskabsplanlægning og forsyningssikkerhed hos Styrelsen for Samfundssikkerhed

dato

Vil du være med til at styrke Danmarks robusthed over for kriser og sikre at myndigheder og samfund kan fungere, når det virkelig gælder? Trives du med en udfordrende og afvekslende hverdag, hvor du rådgiver myndigheder og samarbejdspartnere om forsyningssikkerhed? Så er du måske vores nye generalist i kontoret Beredskabsplanlægning og Forsyningssikkerhed ved Styrelsen for Samfundssikkerhed.

Velkommen til
Kontoret arbejder med tre kerneområder, som har afgørende betydning for samfundets robusthed: beredskabsplanlægning og krisestyring, forsyningssikkerhed, samt kritisk infrastruktur og implementering af CER-direktivet. Opgaverne er ofte forankret i samspillet mellem drift, politik og myndighedssamarbejde.

Kontoret består af ca. 19 medarbejdere, organiseret i tre teams – ét for hvert fagområde. Her bliver du en del af et stærkt fagligt miljø med høje ambitioner, fokus på samarbejde, fleksibilitet og trivsel – samt gode muligheder for kompetenceudvikling.

Dette bliver din hverdag
Du bliver en vigtig del af team forsyningssikkerhed, hvor du sammen med engagerede kolleger arbejder for at styrke forsyningssikkerheden på tværs af samfundet. Arbejdet tager afsæt i styrelsens værktøjer, baseret på dansk og international forskning og erfaring.

Dine opgaver vil bl.a. være at:

  • Samarbejde med myndigheder, virksomheder, forskere og internationale partnere om en koordineret tilgang til forsyningssikkerhed.
  • Gennemføre analyser og vurderinger af potentielle trusler og risici for forsyningssikkerheden.
  • Bidrage til tværgående analyser af forsyningssårbarheder på strategisk niveau og til Danmarks position i internationale fora.
  • Lede projekter og facilitere workshops, hvor viden omsættes til handling.
  • Gennemføre sagsbehandling, herunder besvare borgerhenvendelser, aktindsigter, tværministerielle høringer mv.
Hvem er du?
Du kan have en relevant akademisk baggrund, gerne med erfaring fra en politisk styret organisation – centraladministrationen, region, kommune eller lignende – eller fra konsulentverdenen, hvor du har arbejdet med rådgivning og projektledelse. Det vigtigste er, at du brænder for at bidrage til forsyningssikkerheden i Danmark.

Derudover forventer vi, at du:

  • Har gode kommunikations- og samarbejdsevner, som er afgørende i rådgivningsopgaven.
  • Kan styre projekter effektivt og sikre fremdrift.
  • Har evnen til at arbejde både selvstændigt og i teams.
  • Har forståelse for kompleksiteten og vigtigheden af forsyningssikkerhed i et samfundsmæssigt perspektiv.
  • Kan tænke kreativt og bidrage aktivt til udviklingsopgaver.
  • Bidrager til et positivt og respektfuldt samarbejdsmiljø.
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med logistik eller supply chain management og/eller undervisningserfaring – men det er ikke en forudsætning. Vi er også nysgerrige på andre former for relevant erfaring.

Det tilbyder vi dig
Vi har et godt arbejdsmiljø og en imødekommende kultur, hvor vi lægger vægt på, at trivsel og performance går hånd i hånd. Vi er samlet på tværs af fagområder og kulturer og er lige nu ved at bygge en ny stærk arbejdsplads op sammen. Fælles for os er, at vi brænder for vores arbejde og er klar til at hjælpe dig godt og sikkert i gang med dit nye job.

Vi sidder i lyse kontorer i vores nyrenoverede faciliteter i Birkerød. Vi tilbyder god kaffe, danskvand i hanerne, gratis parkering, kort afstand til S-toget, træningsfaciliteter og en god frokostordning. Vores sociale fællesskab prioriteres højt, og vi har en aktiv personaleforening.

Hvem er vi?
Fagområderne for beredskabsplanlægning, forsyningssikkerhed, kritisk infrastruktur, tele, cyber- og informationssikkerhed, national sikkerhedsmyndighed samt den Nationale Operative Stab (NOST) er blevet samlet i Styrelsen for Samfundssikkerhed. Styrelsen beskæftiger sig med rådgivning og kommunikation til myndigheder, virksomheder og borgere om forebyggelse og håndtering af de trusler, samfundet står overfor.

Styrelsen for Samfundssikkerhed hører under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab og består af ca. 200 medarbejdere.

Løn og ansættelsesvilkår
Indplacering sker afhængig af kvalifikationer og erfaring. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst for ansatte i staten. Ansættelsesområdet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT og kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Stillingen er en fuldtidsstilling og arbejdsstedet vil være på Datavej 20, 3460 Birkerød.

Er du interesseret?
Send din ansøgning via knappen ’Søg stillingen’. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 17. september 2025.

Vi indkalder til samtaler løbende, så send gerne din ansøgning med det samme. Ansøgningen vedlægges CV, karakterudskrifter samt eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til kontorchef Christian Friis på telefon: 21602435.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Se mere information om Styrelsen for Samfundssikkerhed på www.samsik.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Samfundssikkerhed, Birkerød, Datavej, 3460 Birkerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/e7feb456-6baf-4a1a-9d9f-c65760601599

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet