Løn- og personaleadministrativ kollega søges til Beredskabsstyrelsens hovedkvarter
Vi står midt i en spændende tid, hvor vi har brug for dig som vil være med fra start, hjælpe dine kolleger og kan se dig selv i en alsidig hverdag, præget af både rutine- og ad hoc opgaver, samt faste deadlines.
Om os
Vi er ca. 35 dygtige medarbejdere med fokus på personlig og faglig udvikling. Vi arbejder med klare retningslinjer og god sammenhæng mellem opgaver og ressourcer. I dagligdagen vil du opleve faglig sparring, et godt læringsmiljø og kollegialt sammenhold med plads til personligt engagement.
Kontoret består af 4 teams – IT/Sikkerhedsteam, Administration team, Etablissement team og Materiel og Logistik team.
Arbejdsmiljøet er uformelt og du kommer til at indgå i et fleksibelt tværgående samarbejde, der arbejder tæt sammen mellem de 4 teams, hvor ikke to dage er ens.
Om stillingen
Beredskabsstyrelsen er blevet dobbelt så stor og i den forbindelse, skal vi arbejde os hen imod ny organisering og nye systemer. I stillingen vil der være rig mulighed for, at forme det fremtidige personale administrative opgavesæt. Forandringen skal ske gradvist og dine primære opgaver vil blandt andet være:
- Personaleadministration i forbindelse med til- og fratrædelser
- Administrative opgaver der understøtter lønprocessen
- Vejledning i timeregistrering og arbejdstid
- Understøtte kolleger ved rejser
- Support på tværgående administrative opgaver
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse inden for offentligt administration samt erfaring med lignende områder. Det er en fordel, at du har kendskab til fællesstatslig IT-systemer, MS Office pakken og EDSH-systemer.
Du får succes i rollen her, hvis:
- Du har evnen til, at tage ansvar for dine opgaver og sikre de bliver afsluttet til tiden.
- Du arbejder godt i et alsidigt arbejdsmiljø, med tæt kontakt til dine kolleger og er motiveret for, at påtage dig nye opgaver.
- Du har øje for detaljen og samtidig kan bevare overblikket i et en travl hverdag.
- Du forstår, at kommunikation og gode relationer er afgørende for effektivt og succesfuldt samarbejde.
Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Birkerød.
Som ansat i Beredskabsstyrelsen er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal blandt andet kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende chef for Kapaciteter Sikkerhed & Drift, Lars Enevoldsen på telefon 2285 4817 eller Teamleder Eva Sejr Herbstman på telefon 2939 1784.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Jakob Brix Jensen på telefon 2960 6367.
Ansøgningsfristen er den 29. september 2025 og samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf. Stillingen er til besættelse den 1. december 2025
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Beredskabsstyrelsen tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Beredskabsstyrelsen
Beredskabsstyrelsen er en styrelse under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab (MSSB), som blev etableret i august 2024. Styrelsen består af cirka 1.000 ansatte. Beredskabsstyrelsen arbejder både til lands og til vands. Styrelsen håndterer større ulykker, kriser, katastrofer og andre hændelser, der kan true samfundets grundlæggende funktioner. Beredskabsstyrelsen har ansvar for det statslige redningsberedskab og fører tilsyn med, rådgiver og assisterer de kommunale beredskaber. Derudover varetager Beredskabsstyrelsen en række operative kapaciteter og opgaver, herunder beredskabskommunikation samt sikkerhed og beredskab til søs. Et centralt element i styrelsens arbejde er uddannelse af ledere, instruktører og specialister, så beredskabet i Danmark opretholder et højt fagligt niveau. Styrelsen har hovedkvarter i Birkerød, men er repræsenteret over hele landet. Beredskabsstyrelsen er en mangfoldig arbejdsplads med medarbejdere fra forskellige faglige baggrunde og med mange typer opgaver – men med ét fælles mål: At skabe tryghed og passe på danskerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Beredskabsstyrelsen FSV, Datavej, 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-09-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/35fdd080-e0ca-44ee-8668-eb5776b08693