Bliv en del af arrestant-teamet i Hjemrejsestyrelsen og vær med til at udsende domsudviste udlændinge

dato

Kunne du tænke dig en hverdag, hvor du gennem sagsbehandling, samarbejde og planlægning bidrager til arbejdet med at udsende domsudviste udlændinge, der ikke længere har et lovligt ophold i Danmark? Så bliv en del af 1. Hjemrejsekontor.

Dit nye arbejde

Du vil blive en del af Hjemrejsestyrelsens 1. Hjemrejsekontor. Vi har bl.a. ansvaret for at domsudviste udlændinge fra tredjelande, efter endt afsoning, kan blive udsendt til deres hjemlande. Vi har også ansvaret for om en udlænding, der skal udrejse, skal pålægges pligter efter reglerne i hjemrejseloven.

Den ledige stilling er placeret i vores arrestant-team (udsendelse), hvor du vil få erfaring med bl.a. konkret sagsbehandling på udsendelses- og udlændingeområdet. Du vil skulle samarbejde tæt med dine kolleger, samtidigt med at du har også ansvaret for at komme i mål med dine egne opgaver.

Hvis du vil vide mere om Hjemrejsestyrelsen, så klik her.

Det her skal du lave i arrestant-teamet

Du vil få en afvekslende hverdag med vigtige arbejdsopgaver på et område med politisk interesse. Dine primære arbejdsopgaver vil bl.a. være, at:

  • afholde samtaler med udlændinge, der skal udrejse af Danmark
  • planlægge konkrete udsendelser og sikre de nødvendige rejsepapirer
  • have kontakt til udenlandske ambassader/repræsentationer
  • samarbejde med politi, anklagemyndighed og kriminalforsorgen omkring udsendelse
  • behandle sager, hvor anklagemyndigheden skal anmodes om bistand til fremstilling/fristforlængelse i retten af domsudviste tredjelandsstatsborgere
Du får mulighed for at deltage i udsendelsesrejserne, eller påse udrejser fra Kastrup lufthavn. Der er også mulighed for at deltage i Hjemrejsestyrelsens fælles opgaver eller projekter.

Om dig
Vi forestiller os, at du enten er kontoruddannet eller har en relevant akademisk uddannelsesbaggrund. Du har gerne erfaring fra udlændingeområdet, politiet eller med konkret sagsbehandling fra anden offentlig myndighed, men du er også velkommen til at søge stillingen, hvis du er nyuddannet.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • kan lide at spænde over opgaver med både praktik og jura
  • er fagligt dygtig, proaktiv og ansvarsfuld i din opgaveløsning
  • har stærke samarbejdsevner, kan arbejde på tværs af danske myndigheder og i forhold til udenlandske repræsentationer
  • kan bevare overblikket og prioritere i perioder med travlhed – og fortsat være en god kollega
Vi tilbyder dig

I 1. Hjemrejsekontor er vi ca. 35 engagerede og fagligt dygtige medarbejdere, som kommer med forskellige erfaringer og uddannelsesbaggrunde.

Vi lægger vægt på godt kollegaskab, inddragelse, vidensdeling, ligesom vi også har fokus på, at det skal være lærerigt og udviklende at gå på arbejde. Vi har en alsidig hverdag, i et godt socialt miljø med et stærkt sammenhold, hvor tonen er uformel.

Vi sørger for, at du får en god og grundig oplæring i dine nye arbejdsopgaver og har altid gode sparringsmuligheder med kolleger og chefer.

Hjemrejsestyrelsen har generelt fokus på at sikre gode rammer for trivsel og en sund work-life balance. Vi kan tilbyde dig fleksible arbejdstider, mulighed for hjemmearbejde, massageordning og motionsrum.

Yderligere information

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lisbeth Kunnerup på 30 65 77 40 /liak@hjemst.dk, eller souschef Dorte Grona på 30 65 77 57 / dogr@hjemst.dk.

Søg stillingen

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis mv. senest onsdag den 2. april 2025.

Vi forventer at holde samtaler i uge 15.

Der vil muligvis være en skriftlig test i forbindelse med samtalen, hvor vi tester dine skriftlige danskkundskaber. Testen tager cirka et kvarter og skal løses uden hjælpemidler.

Løn- og ansættelsesvilkår

Afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund ansættes du enten efter overenskomst for akademikere i staten eller OAO-S-Fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej 2-4, 3460 Birkerød.

Stillingen er en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.

Politiets Efterretningstjeneste vil gennemføre et sikkerhedstjek af din person, så vi i Udlændinge- og Integrationsministeriet kan vurdere, om du er egnet til at varetage stillingen. Du skal løbende kunne bestå et sikkerhedstjek under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej , 3460 Rudersdal

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/cfa673ac-3bdb-47fd-bc16-c5976f536a91

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet