Har du lyst til at arbejde med intern compliance i hjertet af Danmarks nye Styrelsen for Samfundssikkerhed? Kontoret Styring og intern service søger lige nu en til to kolleger til arbejdet med at fastholde overblik og sikre styrelsens efterlevelse af gældende sikkerhedskrav.
Det bliver din hverdag
Som compliancemedarbejder i Styrelsen for Samfundssikkerhed får du en central rolle i arbejdet med at vedligeholde overblik over alle de mange relevante sikkerhedskrav og anvisninger i lovgivning, sikkerhedsstandarder og bedste praksis samt understøttelsen af, at styrelsen efterlever kravene.
Du får en varieret hverdag med opgaver, der bl.a. vil omfatte:
- Udvikling og vedligeholdelse af værktøjer og processer som effektivt kan sikre, at vi til enhver tid har det fulde overblik over vores efterlevelse af de mange og ofte komplekse krav og regler på området
- samarbejde og kommunikation med eksterne aktører, blandt andet i forbindelse med tilsyn, afrapporteringer osv. vedrørende styrelsens interne sikkerhedsarbejde
- løbende rådgivning, vejledning og kvalitetssikring internt i styrelsen om gældende ret på sikkerhedsområdet, bl.a. vedrørende implementeringen af krav til informationssikkerhed og databeskyttelse i politikker, processer, kontrakter mv.
- bidrag til den løbende kompetenceudvikling om sikkerhedsmæssigt korrekt og hensigtsmæssig adfærd og opgaveløsning internt i styrelsen
- medvirken til at vedligeholde og løbende videreudvikle styrelsens sikkerhedsdokumentation i overensstemmelse med relevante krav og standarder, bl.a. informationssikkerhedsstandarderne i ISO27000-serien.
Om dig
Vi leder efter en kollega, der både kan bidrage med solid faglighed, og som trives i en rolle, hvor samarbejde og koordinering er i centrum. Du vil få en vigtig rolle i arbejdet med at samle trådene, og vi ser derfor gerne, at du både har blik for detaljen og evner at overskue det samlede billede. For at lykkes i stillingen vil det være en fordel, at du:
- Har en akademisk baggrund og gerne solid praktisk erfaring fra arbejde med informationssikkerhed
- har en veludviklet procesforståelse og evne til at holde struktur og overblik
- formår at omsætte formelle regler og krav til operationelle løsninger, som passer til organisationens behov
- hurtigt kan sætte dig ind i både organisatoriske og tekniske forhold
- kan inkorporere hensynet til såvel det aktuelle risikobillede som den sikkerhedspolitiske dagsorden
- kan arbejde selvstændigt og struktureret både på egen hånd og i samarbejdet med interne eksterne ressourcer
- kan formidle klart og målrettet både i skrift og tale
- motiveres af at følge bolden helt i mål, både når det handler om udviklings- og driftsopgaver.
Vi har et godt arbejdsmiljø og en imødekommende kultur, hvor vi lægger vægt på, at trivsel og performance går hånd i hånd. Vi er samlet på tværs af fagområder og kulturer og er lige nu ved at bygge en ny stærk arbejdsplads op sammen. Fælles for os er, at vi brænder for vores arbejde og er klar til at hjælpe dig godt og sikkert i gang med dit nye job.
Om styrelsen
Fagområderne for beredskabsplanlægning, forsyningssikkerhed, kritisk infrastruktur, tele, cyber- og informationssikkerhed, national sikkerhedsmyndighed samt den Nationale Operative Stab (NOST) er blevet samlet i Styrelsen for Samfundssikkerhed. Styrelsen beskæftiger sig med rådgivning og kommunikation til myndigheder, virksomheder og borgere om forebyggelse og håndtering af de trusler, samfundet står overfor.
Styrelsen for Samfundssikkerhed hører under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab og består af ca. 200 medarbejdere fordelt på to lokationer henholdsvis I Birkerød og på Østerbro.
Løn og ansættelsesvilkår
Indplacering sker afhængig af kvalifikationer og erfaring. Løn- og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst for ansatte i staten. Ansættelsesområdet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT og kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.
Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat hurtigst muligt. Arbejdsstedet kan både være på Østerbro og i Birkerød.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte informationssikkerhedskoordinator Mads Jespersen på mail: jsp@samsik.dk eller telefon: 29 63 70 53.
Er du interesseret?
Send din ansøgning via knappen ’Søg stillingen’. Ansøgningen vedlægges CV, karakterudskrifter samt eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere.
Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest mandag den 1. december 2025.
Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.
Se mere information om Styrelsen for Samfundssikkerhed på www.samsik.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Styrelsen for Samfundssikkerhed, Birkerød, Datavej, 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-12-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c1432796-0d6d-4acf-99cf-11c195abe56f