Bliv backoffice-medarbejder i Styrelsen for Samfundssikkerhed

dato

Vil du være med til at sikre et solidt administrativt fundament i en styrelse med stor samfundsmæssig betydning? Styrelsen for Samfundssikkerhed søger en ansvarsbevidst og serviceminded backoffice-medarbejder, der trives i en rolle med bred kontaktflade og struktur.

Om stillingen
Som backoffice-medarbejder bliver du en central del af den daglige drift, og du kommer til at bidrage til, at borgere, samarbejdspartnere og kollegaer får hurtig og korrekt hjælp.

Du vil blive en del af kontoret Ledelsessekretariatet og Jura, som rummer bl.a. juridisk sekretariat, PMO, backoffice samt PA’er og direktionssekretærer. Du får dermed mange erfarne kolleger omkring dig, og du vil aldrig stå alene med dine opgaver. Samarbejde, arbejdsglæde og videndeling er en naturlig del af hverdagen. Kontoret består pt. af 17 medarbejdere.

Som backoffice-medarbejder bliver dine primære opgaver at:

  • besvare og videreformidle telefonopkald i dagtimerne (kl. 09–15)
  • sammen med en kollega at håndtere og besvare mails fra styrelsens hovedpostkasse, som fungerer som indgang til styrelsen
  • vurdere og fordele mails til relevante fagpersoner eller teams
  • journalisere relevante henvendelser i systemet efter gældende retningslinjer
  • sikre venlig, korrekt og rettidig kommunikation med eksterne og interne parter
  • bidrage til løbende forbedring af arbejdsgange og serviceoplevelse
  • håndtere ad hoc-opgaver inden for administration og drift
Om dig
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med kundeservice og telefonbetjening – og gerne fra en offentlig myndighed.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner på dansk
  • er rutineret bruger af Outlook og evt. journaliseringssystemer
  • er serviceorienteret og trives i en supportfunktion
  • er struktureret, ansvarsbevidst og har en samarbejdsorienteret tilgang til arbejdet
Hvem er vi?
Fagområderne for beredskabsplanlægning, forsyningssikkerhed, kritisk infrastruktur, tele, cyber- og informationssikkerhed, national sikkerhedsmyndighed samt den Nationale Operative Stab (NOST) er blevet samlet i Styrelsen for Samfundssikkerhed. Styrelsen beskæftiger sig med rådgivning og kommunikation til myndigheder, virksomheder og borgere om forebyggelse og håndtering af de trusler, samfundet står overfor.

Styrelsen for Samfundssikkerhed hører under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab og består af ca. 200 medarbejdere.

Løn og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som kontorfunktionær efter OAO-S-fællesoverenskomsten, organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste. Ansættelsesområdet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab med tilhørende institutioner. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT og opretholde sikkerhedsgodkendelse gennem hele din ansættelse.

Stillingen er en deltidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 32 timer med fast arbejdstid hver mandag til fredag kl. 09.00–15.00. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Arbejdsstedet er Datavej 20, 3460 Birkerød.

Er du interesseret?
Send din ansøgning via knappen ’Søg stillingen’. Ansøgningen vedlægges CV, karakterudskrifter samt eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere senest søndag den 11. januar 2026.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til chefkonsulent Mette Birk Nielsen, tlf. 24422643.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Samfundssikkerhed, Birkerød, Datavej, 3460 Birkerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/d75591a5-5161-4835-b7e1-3439f9e8b92c

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet