BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at være med til at drive den operative udvikling i det statslige redningsberedskab, har du mod på at kaste dig ind i kampen om at styrke den operative koordination og fremtidsorientering i Beredskabsstyrelsen, og trives du med at håndtere komplekse opgaver, hvor fristerne ofte er korte og prioriteringerne vanskelige?
I givet fald er det måske dig, som vi søger som souschef i Nationalt Beredskab. Stillingen ønskes besat snarest muligt, idet vores nuværende souschef er blevet udnævnt som chef et andet sted i Forsvarsministeriets Koncern.
Om os
Beredskabsstyrelsen er en styrelse under Forsvarsministeriet og udgør det statslige redningsberedskab.
Som en central del af Danmarks katastrofeberedskab arbejder Beredskabsstyrelsen for at udvikle samfundets evne til at forebygge og modstå større kriser og katastrofer.
Beredskabsstyrelsen rykker ud på operative indsatser i Danmark til støtte for andre myndigheder, herunder de kommunale redningsberedskaber, når der er behov for meget mandskab og specialmateriel. Beredskabsstyrelsens kapaciteter indsættes også internationalt i katastrofesituationer. Derudover bistår Beredskabsstyrelsen med ekspertrådgivning og yder assistance til myndighederne via styrelsens kemiske og nukleare ekspertberedskaber.
Beredskabsstyrelsen udvikler samfundets beredskab og planlægnings- og krisestyringsevner gennem information, rådgivning, tilsyn, uddannelse og øvelser i samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere.
Beredskabsstyrelsen har ca. 500 højt dedikerede medarbejdere og chefer, der er sammen om en hverdag med højt tempo og spændende udfordringer. Vi har en høj faglighed på vidt forskellige områder, og ser det som en styrke, at vi kan supplere hinanden og i fællesskab gøre en positiv forskel i samfundet. Vi har en kultur baseret på dialog og samarbejde, og der er plads til forskellighed.
Nationalt Beredskab ledes af en brigadechef og varetager Beredskabsstyrelsens overordnede opgaver vedrørende det statslige redningsberedskabs nationale operative virksomhed. Nationalt Beredskab omfatter 2 sektioner, henholdsvis en Operationssektion og en Udviklingssektion.
Arbejdet i Nationalt Beredskab er omskifteligt, når det gælder opgaver, arbejdstid og tempo. Det stiller både store krav om fleksibilitet til den enkelte medarbejder og til kontoret som helhed. Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende job, hvor du kommer helt tæt på direktionen og styrelsens centrale processer, og du bliver en del af et hold med stærke og forskellige faglige kompetencer og et fælles ønske at bidrag til drift og udvikling af det statslige redningsberedskab.
Du kan læse mere om Beredskabsstyrelsen på vores hjemmeside www.brs.dk.
Om stillingen
Vi leder efter en souschef, som kan motivere, tage ansvar og bidrage til, at vi løfter kvaliteten, videndelingen og sammenhængskraften i vores opgaveløsning. Du skal derfor være forberedt på at kunne navigere i forhold til både politiske prioriteringer, korte frister, opfølgning på operative indsatser, personaleledelse, beredskabsfaglig jura, krisestyring, kapacitetsudvikling, operative uddannelser osv. Du kan forvente både at få god støtte og blive konstruktivt udfordret.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:
• Personaleledelse, herunder bl.a. det primære ledelsesansvar for 6-8 kolleger i Udviklingssektionen i Nationalt Beredskab
• Stedfortræder for brigadechefen/chefen for Nationalt Beredskab
• Strategi, mål og resultatopfølgning
• Operativt strategi- og planarbejde
• Kapacitetsudvikling
• Samarbejde med Beredskabsstyrelsens eksterne samarbejdspartnere og rekvirenter, herunder bl.a. de kommunale redningsberedskaber, politiet, Fødevarestyrelsen m.fl.
• Samarbejde på tværs af Forsvarsministeriets koncern, herunder bl.a. med Beredskabsstyrelsens beredskabscentre, Forsvarsministeriets departement, Forsvaret, Hjemmeværnet, Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse m.fl.
• Projektledelse
• Budgetlægning og økonomistyring
• National krisestyring
• Intern kommunikation og ekstern pressehåndtering.
Forvent at ca. 50 % af din arbejdstid vil gå med ledelsesmæssige opgaver, mens resten anvendes til selvstændig sagsbehandling.
Din konkrete opgaveportefølje og rollefordelingen mellem dig, lederen af Operationssektionen og brigadechefen vil blive tilpasset under hensyntagen til bl.a. dine kompetencer og udviklingsambitioner.
Om dig
Nationalt Beredskabs opgaveportefølje tilpasses generelt løbende i forhold til Beredskabsstyrelsens strategiske prioriteringer og operative opgaver. Lige nu venter vi bl.a. med spænding på, hvad det kommende Beredskabsforlig kommer til at betyde for os. Dette indebærer bl.a. at du på én gang skal have en veludviklet sans for styring – men samtidig kunne trives i periodevist planlagt ’kaos’, når vi hurtigt har brug for at lave justeringer i vores prioriteringer, rollefordeling mv.
Vi forventer ikke, at du har indblik i alle opgaverne på forhånd, men vi forventer, at du er ambitiøs på både egne, kontorets og styrelses vegne. Du skal kunne motivere og bruge dit overblik til at prioritere og sætte retning.
Du:
• er beredskabsofficer eller officer i Forsvaret,
• har gennemført eller er i gang med en masteruddannelse eller tilsvarende,
• interesserer dig for ledelse som faglig disciplin og har en aktuel lederuddannelse,
• er en dygtig kommunikator i både skrift og tale,
• er godt til at prioritere
• trives med at sætte faglig retning, følge op og kvalitetssikre
• ’bliver stående, når det blæser’ og er en holdspiller med veludviklede samarbejdsevner, situationsfornemmelse og helhedsforståelse,
• er aktivt opsøgende i forhold til ny viden både på egne og kollegers vegne og er ydmyg og nysgerrig i forhold til det, som du ikke ved,
• har kendskab til Beredskabsstyrelsens opgaveportefølje og samarbejdsrelationer.
Ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat som sektionschef eller major efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Du forventes – efter evt. relevant kompetenceudvikling – at skulle indgå i Beredskabsstyrelsens centrale døgnvagtfunktion som vagthavende chef, indgå i Beredskabsstyrelsens krisestyringsorganisation som stabschef og udgøre en af Beredskabsstyrelsens chefrepræsentanter i den Nationale Operative Stab.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet. Hvis du har en baggrund i Forsvaret, så har du i stillingen fortsat en pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforbyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen vil i givet fald være betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale missioner.
Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
KONTAKT OG ANSØGNING
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte chefen for Nationalt Beredskab, brigadechef Karen Bak Aastrup på telefon 29 16 99 90.
Såfremt du har generelle spørgsmål vedr. kompetencekrav og –udvikling samt karrieremuligheder for Beredskabsstyrelsens officerer, så er du velkommen til at kontakte chefen for Beredskabsstyrelsens Officersskole, brigadechef Martin Vendelbo på telefon 4162 2075.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, kan du ringe til Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Sandra Bengtson Heede på telefon 7281 9172.
I din ansøgning bedes du – med udgangspunkt i dit nuværende kendskab til Beredskabsstyrelsen og Nationalt Beredskab – konkret beskrive, hvilke fremadrettede udviklingspotentialer, som du ser for dig, samt hvordan dine kompetencer kan bringes i spil i Nationalt Beredskab/Beredskabsstyrelsen.
Ansøgningsfristen er den 10.september 2023 og samtaler forventes gennemført torsdag den 14.09.2023.
Stillingen ønskes besat snarest muligt.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Beredskabsstyrelsen, Datavej 16, 3460 Birkerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185343&DepartmentId=18963&MediaId=4695&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5898036