Afdelingsleder søges til engageret og stærkt lederteam på Dag- og Botilbud Gefion - Genopslagg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Gør en forskel for mennesker med ASF og bliv vores nye holdspiller – Afdelingsleder til Dag- og Botilbud Gefion.

Genopslag

Om jobbet

Har du lyst til en spændende hverdag? Men er du samtidigt på udkig efter et job, der er relevant for din faglige baggrund? Hos Dag- og Botilbud Gefion har du i høj grad mulighed for at kombinere din faglige baggrund med et arbejde, hvor du vil lære dig til erfaring, som du vil kunne bruge i din fremtidige karriere.

Vi er et godt match hvis du:

  • Er en udviklingsorienteret leder, som vægter faglighed og vidensdeling højt, og er involverende i forhold til nye tiltag.
  • Har en pædagoguddannelse og/ eller akademisk uddannelse inden for psykologi, sociologi eller antropologi, samt uddannelse indenfor ledelse.
  • Kommunikerer i øjenhøjde og prioriterer at være synlig og nærværende.
  • Kan rumme forskellige medarbejderprofiler og udfordringer i hverdagen, og kan se værdien af dette i et samarbejds- og læringsperspektiv
  • Har viden og erfaring om autisme
  • Kan handle strategisk ift. at skabe de bedste rammer for borgerne, på tværs af differentierede målgrupper og tilbud
  • Har erfaring med at arbejde i en kommune, og kan begå dig i en politisk styret organisation, med mange samarbejdspartnere og interessenter
  • Er en erfaren leder eller projektleder
  • Kan lede på tværs, med en nysgerrig og kreativ tilgang til fælles problemløsning

Kendskab til dokumentation, planlægning og økonomistyring vil være en fordel.

Motivation og Onboarding

Det relevante er, om du er motiveret, og har en positiv indstilling, og de rette menneskelige kvaliteter til at indgå i relationer med mennesker.

Gode relationer skaber gode resultater.

Vi forventer, at du bidrager til en i forvejen stærk kultur. Det gør du ved at turde tage ansvar og være drevet af passionen for faget, både i ledelse og i det fagprofessionelle omkring AFS. For at understøtte det, er det selvfølgelig vigtigt, at du er klædt ordentlig på. Derfor sørger vi for at du deltager i et grundkursus til ASF (autismespektrumforstyrrelse) hos os, som alle medarbejdere, ledere og medarbejder deltager i, og senere et magtanvendelseskursus. Der vil altså blive taget hånd om dig fra starten og undervejs i din udvikling. Du vil ydermere få et introduktionskursus i vores dokumentationssystem og blive vejledt gennem Rudersdal IT og programmer. Din Onboarding vil ligeledes bestå af tæt sparring og løbene 1:1 samtaler, hvor du vil kunne vende de udfordringer, som du løbene vil møde. Vi forventer dog du har erfaring indenfor Autsime området og derved nemmere kan træde ind og yde sparring hos maedarbejderne.

Fleksible arbejdstider

Alle lederne har som udgangspunkt ikke højeste arbejdstid, hvilket i princippet vil sige, at du som udgangspunkt har 37 timer, men at vi i perioder skal arbejde mere, hvis situationen kræver det.

Arbejdstiden vil altid ligge i det tidsrum, hvor det giver mening af være der for medarbejderne og borgerne, hvor planlægningen af arbejdet aftales i samarbejde med centerchefen.

Om os

På vores arbejdsplads er vi i ca. 80 årsværk, der varetager komplekse socialpædagogiske- og sundhedsfaglige opgaver. Vi har supervision efter behov og kvalificerer i øvrigt arbejdet med støtte fra vores 2 pædagogiske konsulenter og ved tæt opfølgning fra ledelsen.

Dag- og Botilbud Gefion er et tilbud til voksne borgere med autismespektrumforstyrrelse. Der bor 28 borgere i botilbuddet, som ligger naturskønt ved Sjælsø og Rude Skov i Birkerød. Dag- og Botilbud Gefion består af 6 forskellige huse (botilbud), mens aktivitetstilbuddet har plads til 32 borgere.

Grundlaget for arbejdet er, at Dag- og Botilbud Gefion er et § 108- og § 104-tilbud. Det pædagogiske arbejde tager afsæt i Dag- og Botilbuds Gefions fælles forståelse af det autistiske handicap som en gennemgribende udviklingsforstyrrelse, der påvirker personens udvikling på det sociale, kommunikative og adfærdsmæssige område.

Gefions kerneopgave er defineret som; en faglig praksis, der støtter og respekterer borgernes individualitet, udvikling og selvbestemmelse.

Borgernes behov for støtte kan variere meget, men generelt har borgere på Dag- og Botilbud Gefion brug for betydelig støtte til alt fra aktiviteter til personlig hygiejne. Enkelte af borgene kan reagere udadrettet. Særligt hvis vi som fagprofessionelle ikke formår at afkode det borgeren kommunikerer.

På Gefion har vi udviklet vores egen metodik i forhold til arbejdet med borgerne. Se link på hjemmesiden. https://www.rudersdal.dk/gefion.

Mange af vores medarbejdere har været her i mange år, og det er derfor vigtigt, at du først og fremmest har fokus på at opnå følgeskab gennem en ydmyg og anerkendende tilgang til det nuværende arbejde. Medarbejderne arbejder meget selvstændigt, men har brug for dig til at sætte den fælles retning, samt sikre gode rammer og samarbejdsformer der fastholder trivsel, faglig kvalitet og optimal ressourceudnyttelse.

Vi arbejder målrettet med at styrke alle medarbejders kompetencer, højne kvaliteten i opgaveløsningen, se på sammenhængskraft og effekt for borgerne. Vi arbejder aktivt for at bringe ledelsesteamets samlede kompetencer i spil, så de kan komme alle borgere og medarbejdere til gode. Vi indgår i et forpligtende arbejdsfællesskab og er tætte samarbejdspartnere. Derfor skal du være indstillet på, dels at invitere andre ind i dit ledelsesrum, og dels at forholde dig til og aktivt bidrage til opgaveløsning på hele Dag- og Botilbud Gefion. Det er afgørende, at du er udviklingsorienteret, innovativ og har en bred pædagogfaglig erfaring og viden at trække på, så vi på alle niveauer kan udvikle såvel de faglige kompetencer som samarbejdet i ledelsen.

Du skal derfor trives med at tage ledelsesansvar for en lang række opgaver, processer og udviklingstiltag både ift. Dag- og Botilbud Gefion overordnede drift og ift. den daglige drift af Dag- og Botilbud Gefion. Den komplekse opgave som afdelingsleder kræver, at du har en høj grad af systematik og metodik, samt kompetencer indenfor proces- og forandringsledelse.

Samarbejdet og ansvarsfordelingen vil blive organiseret ud fra, hvordan dine ledelseskompetencer og interesser bedst kommer i spil til Dag- og Botilbud Gefion bedste. Det er vigtigt, at du har en stærk pædagogfaglig profil og baggrund, er forgangsbillede for medarbejderne samt er i stand til at bedrive nærværende faglig ledelse, herunder give feedback, faglig sparring og inspiration omkring Autisme pædagogik. Du skal have stærke kommunikative kompetencer, og i ord og handling agere konstruktivt og professionelt.

Det er afgørende, at du er autentisk og troværdig i din måde at gå til opgaver og andre mennesker. Du vil komme ind i en sund organisation, hvor du vil få rig mulighed for at være med til at videreudvikle Dag- og Botilbud Gefion – det gælder både arbejdsmiljøet, de faglige kompetencer, kulturen, pårørendesamarbejdet, organisering af det pædagogiske arbejde med borgerne m.m. Alt sammen med fokus på effekten for borgerne.

Som Dag- og Botilbud Gefions nye afdelingsleder skal du kunne drive effektive processer, kunne bevare overblikket i et komplekst område, og have sans for organisering og del økonomistyring. Din ledelsesstil er tydelig, handlekraftig, inddragende og tillidsvækkende, så du sikrer dig følgeskab og resultater. Du har erfaring indenfor Autisme området og følger dig faglig rustet til opgaven. Du leder dit område gennem uddelegering, sparring, systematisk opfølgning og professionelt teamsamarbejde med dine 2 afdelingsledere kollegaer og centerchef.

Hvad kan vi tilbyde:

• Plads til – og forventning om – faglig udvikling og nytænkning, samt mulighed for at udvikle dine ledelseskompetencer

• En høj grad af indflydelse på, og mulighed for, at præge Dag – og Botilbud Gefion

Omstillingsparate og fagligt dygtige medarbejdere

• En indholdsrig stilling i et døgn og dagtilbud i udvikling, hvor fokus altid er på effekt for borgerne

• Et velfungerende og dedikeret ledelsesteam hvor vi tillidsfuldt samarbejder om opgaverne og understøtter hinanden

• En arbejdsplads hvor der er fokus på at skabe et godt arbejdsmiljø

• En arbejdsplads hvor projekter, processer, tiltag m.m. bliver fulgt til døren

• Engagerede medarbejdere, pårørende, ledere og dejlige livsglade borgere.

Så vil vi glæde os til at modtage din ansøgning.

Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte undertegnet Mikkel Stolbjerg Johansen, Centerchef på msjo@rudersdal.dk eller på 72683444.

I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER

Som leder hos os, skal du kunne se dig selv i Rudersdal Kommunes strategi om at ”vi lykkes kun i fællesskab”, som bygger på 5 stærke værdier:

#1 – Vi har et stærkt borgerblik
#2 – Vi har fælles mål og ansvar
#3 – Vi arbejder sammen på tværs
#4 – Vi bygger vores organisation på tillid
#5 – Vi er ambitiøse og har mod på at prøve noget nyt

Ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat som afdelingsleder ud fra gældende overenskomst, med opstart d. 1.9.23 eller snarest muligt herefter.

Om os

Rudersdal Kommune ligger naturskønt i et af Nordsjællands smukkeste områder – tæt på skov og mark og med nærhed til sø og hav. Vi har en ambition om at være landets bedste bo-kommune. Vi vil møde kommunens borgere dér, hvor de er, og vi vil gerne finde nye veje sammen.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor senest d. 25.8.23

Samtaler: Vi holder ansættelsessamtaler d. 29, 30 og anden samtale d. 31 august. Hvis du går videre til 2. samtale, skal du afsætte tid til personlighedstest ved en ekstern konsulent, samt til forberedelse af en case besvarelse.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Rudersdal Kommune, Øverødvej 2, 2840 Holte

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.rudersdal.dk/job?hr=show-job/152049&linkref=114850&locale=da_DK

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5851666

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet