BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger dig, der med kompetente hænder kan lede Social Indsats.
Om JobbetRudersdal Kommune har etableret et nyt område, Social Indsats, og vi søger derfor en Områdechef. Områdechefjobbet er et bredt favnende og attraktivt chefjob med et stærkt fokus på udvikling af fremtidens velfærdsydelser.
Du bliver en del af en veldreven kommune, hvor du referer til direktøren for området og indgår i områdechefgruppen med 10 områdechefkollegaer. Social Indsats består både af Socialpædagogisk Center og Center for Handicap - bo og beskæftigelse. De to centrer er leverandører af blandt andet botilbud, aktivitetstilbud, socialpædagogisk støtte, dagtilbud og beskyttet beskæftigelse til det specialiserede børne – og voksenområde. Herudover varetager de to centre også opgaver som omfatter boligsociale indsatser overfor udsatte borgere i almene boliger og flygtninge.
Som en del af et samlet socialområde for børn og voksne, har Social Indsats en særlig opgave med at udvikle tilbuddene så de matcher de behov vi ser på tværs af området. Dette gælder eksempelvis tilvejebringelse af flere botilbudspladser, udvikling af botilbuddenes kvalitet og faglige metoder, så de i højere grad matcher de behov der aktuelt efterspørges indenfor autismeområdet, selvskade og spiseforstyrrelser. Herudover ønsker vi at videreudvikle kommunens forebyggende indsatser, der blandt andet omfatter midlertidige indsatser samt åbne og uvisiterede tilbud på voksenområdet.
Som områdechef for Social Indsats har du det overordnede ledelsesansvar herunder personaleledelse, den daglige drift og økonomistyring. Du er samtidig ansvarlig for den strategiske og faglige udvikling af området og du skal med sikker hånd og et ubestrideligt fokus på kerneopgaverne lede og udvikle området i samspil med medarbejdere og borgere.
Herudover skal du indgå i betjeningen af det politiske udvalg og bidrage til et tillidsfuldt og godt samspil mellem forvaltningen og det politiske niveau.
Du er en kompetent leder og kan mestre balancen mellem at være menneske i lederrollen og behovet for at styre og prioritere de mange komplekse opgaver. Herunder kan du begå dig i en politisk ledet organisation og håndtere det krydspres, der kan opstå i samarbejdet med politikere, medarbejdere og borgere.
Du evner at samarbejde med mange interessenter og er anerkendende i din ledelsesstil med et tydeligt og overbevisende borgerperspektiv i alt, hvad du gør og kommunikerer. Samtidig kan du sætte retning, delegere og give en passende mængde sparring.
Du har fag- og lederuddannelse der matcher kravene til en moderne offentlig ansat chef. Dertil kan du trække på viden og erfaring på området og har udsyn og blik for nytænkning. Det vil blive set som en fordel hvis du har erfaring fra området samt kendskab til Rudersdal Kommune.
Om osVi tror på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” her
Læs mere om Social Indsats her: Dagtilbud, bo og beskæftigelse i Social Indsats og Vær med i fællesskabet | På Sporet (rudersdal.dk)
AnsættelsesvilkårAnsættelse sker efter gældende overenskomst
Tiltrædelse pr. 1. juni 2024 eller snarest muligt
Ansøgning, samtale og kontaktDu søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.
Samtaler forventes afholdt i uge 12 og 16. Du hører fra os fredag den 15. marts, hvis du inviteres til første samtale.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6002820